۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸

کاهش سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی/ سهمیه یارانه‌ای همان ۶۰ لیتر است

کاهش سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی/ سهمیه یارانه‌ای همان ۶۰ لیتر است

به منظور کنترل مصرف بنزین، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی ماهانه از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای مدیریت مصرف سوخت و کنترل قاچاق فرآورده‌های نفتی و بنزین، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی که پیش‌از این ۱۵۰ لیتر بوده به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته است.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از وزارت نفت حاکی از آن است که رصد مصرف بنزین ۳۰۰۰ هزار تومانی در ماه‌های اخیر نشان می‌داد اعطای سهمیه ۱۵۰ لیتری زیاد بود به همین دلیل وزارت نفت این سهمیه را به ۱۵۰ لیتر کاهش داد؛ همچنین میزان ذخیره بنزین ۱۵۰۰ تومانی که ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش پیدا کرد.

سهمیه بنزین یارانه‌ای که ماهانه ۶۰ لیتر به کارت‌های سوخت واریز می‌شد بدون تغییر مانده است.

همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت.

البته باید اشاره کرد که امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

کد خبر 6001280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سام IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      8 1
      بپرسید از این ها که تکلیف اسنپ چی میشه که یکسال است هیچ سهمیه ای نداده اند؟
    • ناشناس IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      2 0
      اگر تامین و مصرف بنزین اینهمه مشکلات ایجاد کرده، چرا خودرو هیبرید وارد نمی شود؟! یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که حداقل 330 همت، با ارز آزاد بیش از 6 میلیارد دلار در سال صرفه جویی در پی دارد، منافع چه کسانی ایجاب می کند که این مشکلات ادامه یابد؟
      • مهدی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
        0 0
        چون اون خودرو خارجی است. خودروی خارجی رو اگر ازش مالیات بگیرن، اعتراض میشه که نباید برای برقی که دوستدار محیط زیست هست مالیات بگیری. اگر مالیات نگیرن اون موقع بهترین خودروی برقی رو به قیمت فیدلیتی میتونی بخری. پس دیگه نمیری فیدلیتی بخری. خودروساز داخلی بدبخت میشه.
    • طیاره IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      اینم هست: بنزین ۳۰۰۰ هزار تومانی
    • حسین IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      3 0
      کسی که تو استان س و ب زندگی میکنه اون باید چکارکرد استانی پهناوروبدون کارت آزاد های 20لیتری فقط مسئولین به فکراین هستن که چطوربه ملت فشار بیارن
    • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 2
      کارت جایگاه داران نیز باید محدودیت داشته باشد تا قاچاق کم شود. نرخ بنزینی که با کارت جایگاه داران زده میشود باید با قیمت جهانی و واقعا ازاد باشد. هر کس کارت سوخت دارد با کارت خودش بنزین بخرند با نرخ 3 هزار و 1500 تومانی اگر با کارت جایگاه بزند با نرخ جهانی باشد تا قاچاق نشود
    • احمدخسرجی AE ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      واسه کسانی ک ماشینشون تک سوز وباهاش کار میکنن چی کارت جایگاه هم بیشتر وقت قایم میکنن ومیگه ازاد نیست از کارتت بزن اون وقت ک کارتم تموم شد مثل چند روز،پیش چه کنیم
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      جای تاسف دارد که در چنین کشوری با ثروت طبیعی خدادادی و باند و مافیا خودرو که ورود خودرو کم مصرف را سالها به تاخیر اند اخته الان صحبت از سهمیه 50 لیتر در هفته را به بازی گرفته و با اعصاب و روان مردم بازی میکنند واقعا جا دارد که دعای ... مردم را نثار این طرز تفکر که از ریشه ایراد دارد کرد