۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸

معاون عمرانی استاندار البرز تاکید کرد؛

ضرورت بهره مندی از ظرفیت های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی

ضرورت بهره مندی از ظرفیت های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی

کرج- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مسیر توسعه از رهگذر تقویت ظرفیت‌های ایده‌پردازی و اجرایی میسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد افضلی ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور دارای ده‌ها مرکز ملی و بین المللی علمی و پژوهشی است و می‌تواند در پیوند با حوزه اجرایی به موفقیت‌های کم نظیری دست یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی تاکید و مطرح کرد: مسیری که برای توسعه می‌توان متصور شد از رهگذر تقویت ظرفیت‌های ایده‌پردازی و اجرایی میسر می‌شود.

حمید امیدوار، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی نیز در این دیدار عنوان کرد: این پژوهشگاه ظرفیت تبدیل شدن به مرجع علمی و پژوهشی کشور و منطقه را در موضوع مواد و انرژی دارد.

وی گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی در دو رشته مهندسی مواد و مهندسی پزشکی در مقطع دکتری و در ۶ گرایش از رشته‌های مهندسی مواد، مهندسی پزشکی، مهندسی فناوری نانو، مهندسی انرژی‌های تجدید پذیر و فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب و تربیت می‌کند.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی بیان کرد: پژوهشگاه مواد و انرژی دارای چهار پژوهشکده تحت عناوین فناوری نانو و مواد پیشرفته، سرامیک، نیمه‌هادی‌ها و انرژی است که هر یک دارای سه گروه پژوهشی مستقل هستند.

امیدوار با اشاره به اولویت‌های راهبردی پژوهشگاه، تجهیزات در پایلوت‌ها و کارگاه‌های مواد و انرژی افزود: مرکز رشد این پژوهشگاه به منظور حمایت از کسب و کارهای نوپا و نوآور، کارآفرینی و تجاری‌سازی در حوزه مواد و انرژی در سال ۱۳۹۲ تأسیس شده است.

به گفته وی، این مرکز در حال حاضر با ظرفیت ۳۰ واحد فناور مشتمل بر واحدهای پیش‌رشد، رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و با محوریت اعضای هیأت علمی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان پژوهشگاه در راستای تقویت اقتصاد ملی مبتنی بر دانش و فن آوری مشغول فعالیت است.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مطالعات ۶ پروژه مهم پژوهشگاه انجام شده است که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان همزمان با دهه مبارک فجر عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

کد خبر 6006923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha