۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸

همزمان با دهه فجر؛

پروژه‌های برق اردبیل با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

پروژه‌های برق اردبیل با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

اردبیل - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، پروژه‌های برق‌رسانی استان با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افتتاح پروژه‌های برق در ۹ حوزه مختلف اظهار کرد: پروژه‌های سرمایه گذاری که توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های روستایی و شهری و همچنین تجهیز و راه اندازی پست‌های توزیع هوایی و فیدرهای جدید و افزایش قدرت مانور و استفاده از تجهیزات با فن آوری‌های جدید از جمله «ریکلوزر» و «سکسیونرر گازی» را شامل می‌شود، با اعتباری حدود ۸۹۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی از نصب چراغ روشنایی معابر در نقاط مختلف شهری و روستایی با نصب تیر بتونی و پایه فلزی به طول ۱۲۵ کیلومتر با اعتبار ۱۸۸ میلیارد ریالی خبر داد و افزود: در حوزه پروژه‌های نیرو رسانی که شامل برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی، دامداری، مرغداری، پرورش ماهی، صنایع تولیدی و … می‌شود نیز در سطح استان، ۸۰ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت هوایی و ۱۰۱ دستگاه ترانس با اعتباری بالغ بر ۹۳۸ میلیارد ریال در دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به تبدیل ۳۴۵ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار در جهت کاهش تلفات با اعتبار یک هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال خاطرنشان کرد: اصلاح و بهینه سازی شبکه برق نزدیک به ۳۰ روستا نیز با ۳۵۲ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است.

قدیمی از اختصاص هزینه‌ای حدود ۳۶۵ میلیارد ریال جهت نصب ۴ هزار و ۲۹۵ کنتور هوشمند خبر داد و گفت: برای تعمیرات اساسی ساختمان اتفاقات و مدیریت برق اردبیل، ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به برق رسانی روستاهای بی برق «چراپا» و «مرکوت یک» در سال‌جاری افزود: با احداث ۲ دستگاه پست هوایی، ۵ هزار و ۵۰۰ متر خط فشار متوسط و ۸۰۰ متر خط فشار ضعیف با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال، عملیات برق رسانی به دو روستای مذکور تحقق یافت.

کد خبر 6009251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha