۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰

مهر گزارش می‌دهد؛

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

خرم‌آباد - انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و پنجمین‌ساله می‌شود که طعم شیرین پیشرفت را در احداث پروژه‌های راه‌سازی این استان می‌توان چشید.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چهل و پنجمین سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است.

انقلاب راه‌سازی در لرستان

حالا در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با تلاش نسل جدید انقلاب و جوانان مؤمن و انقلابی با سرعت بیشتر به‌پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به‌عنوان یک الگو ثابت شود.

در این چهل و پنج سال، باهمت و تلاش مردم، جوانان و مسئولان و با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است؛ به‌تبع لرستان نیز در این مسیر شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا کند و موفقیت‌هایی کسب کند که اکنون در چهل و پنجمین سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت‌ها و با افتخار به گذشته می‌توان با امیدواری به افق‌های پیش روی توسعه چشم دوخت.

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و پنج‌ساله می‌شود که طعم شیرین پیشرفت را در احداث پروژه‌های راه‌سازی اصلی، فرعی، روستایی، چهارخطه و آزادراهی این استان می‌توان چشید.

احداث راه‌های اصلی و روستایی در شهرهای مختلف

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طول کل راه‌های احداث شده الیگودرز هزار و ۵۲ کیلومتر است، اظهار داشت: از این میزان ۷۶۱ کیلومتر راه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه طول کل راه‌های احداث شده در مرکز لرستان هزار و ۳۸۸ کیلومتر است، عنوان کرد: از این میزان هزار و ۶۲ کیلومتر مربوط به حوزه راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خرم‌آباد آسفالت شده است.

شیروانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ۶۶ کیلومتر آزادراه و ۸۵ کیلومتر چهارخطه در خرم‌آباد احداث شده است، افزود: همچنین در پلدختر ۶۲ کیلومتر آزادراه و در بروجرد نیز ۳۲ کیلومتر آزادراه داریم.

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

وی طول کل راه‌های احداث شده پلدختر را ۸۵۶ کیلومتر و طول کل راه‌های احداث شده بروجرد را ۹۲۶ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۸۷ کیلومتر چهارخطه در بروجرد احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه طول کل راه‌های احداث شده شهرستان ازنا ۴۶۹ کیلومتر است، افزود: از این میزان ۳۱۰ کیلومتر مربوط به حوزه راه روستایی است و این شهرستان از ۵۱ کیلومتر چهارخطه برخوردار است.

شیروانی در ادامه سخنان خود طول کل راه‌های احداث شده کوهدشت را ۸۸۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالته است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دلفان هزار و دو کیلومتر طول کل راه‌های احداث شده روستایی و شهری است، یادآور شد: ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت شده است.

۶۸۰ کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ۷۰ کیلومتر چهارخطه در شهرستان دورود احداث شده است، افزود: طول کل راه‌های این شهرستان ۵۴۱ کیلومتر است که ۲۰۵ کیلومتر راه روستایی این شهرستان نیز آسفالت شده است.

شیروانی، ادامه داد: شهرستان سلسله از ۷۲ کیلومتر چهارخطه برخوردار است، طول کل راه‌های احداث شده این شهرستان ۹۳۲ کیلومتر بوده که از این میزان ۶۹۰ کیلومتر مربوط به راه روستایی است و ۵۹۰ کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است.

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

وی با بیان اینکه در شهرستان چگنی ۵۴ کیلومتر چهارخطه احداث شده و طول کل راه‌های احداث شده این شهرستان ۵۰۲ کیلومتر است، گفت: طول کل راه‌های احداث شده شهرستان رومشکان ۱۲۲ کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، افزود: در مجموع ۱۷۲ کیلومتر آزادراه در لرستان احداث شده است، اظهار داشت: لرستان دارای ۵۰۸ کیلومتر چهارخطه است.

شیروانی، طول کل راه‌های لرستان را هشت هزار و ۶۸۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول راه‌های روستایی در لرستان شش هزار و ۵۴۰ کیلومتر است که از این میزان چهارهزار و ۶۵۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

بنابراین گزارش، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم تا دستیابی به افق‌های رشد و توسعه توسط جوانان مؤمن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن شود.

کد خبر 6011241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      7 2
      زنده باد
    • سعید IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      13 0
      آزاد راه خرم آباد اراک چی شد؟
    • US ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      4 1
      در باره ادامه آزاد راه خرم آباد آراک توضیح بدید و نقشه ادامه مسیر
    • سیاوش US ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      4 0
      مهمترین چهار خطه برای توسعه شرق به غرب لرستان ،،ادامه جاده اصفهان خرم آباد کوهدشت مهران می‌باشد ،لطفا مسوولین پیگیری بفرمایند
    • شاداب فر IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      3 0
      سلام ضمن تشکر آزاد راه از بروجرد تا اراک هنوز مانده
    • مهدی دس AE ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      2 0
      ما که ندیدیم از دورود....۱۲ کیلومتر کمربندی دورود ۱۵ سال پیش کلنگ زدن ولی هنوز نیمه کاره مونده
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      4 0
      سلام اگر مردید راست می‌گوید جاده ازنا اراک را تکمیل کنید
    • احمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 0
      از اینکه دولت به فکر احداث راه چهار خطه واسفالت راههای روستایی افتاده بسی جای تشکر هست چرا که هرچه جاده استاندارد وکوتاهتر شود باعث کلی کاهش هزینه دولت ومردم خواهد شد ودر کاهش انرژی وتصادفات وپرداخت بیمه ها بسیار موثر هست وبه نظر من شرکت‌های بیمه هم باید در احداث راهها مشارکت داشته باشند چون هر چه ا
    • ع IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      این دیگه گفتن داره انگار جاده زیر دریا زده ی اتوبان زدی دیگه