۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹

پس از واشنگتن؛

اتحادیه اروپا تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست را بررسی می‌کند

اتحادیه اروپا تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست را بررسی می‌کند

یک رسانه عبری زبان از بررسی تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک منبع دیپلماتیک از بررسی تحریم شهرک‌نشینان صهیونیستِ متعرض به فلسطینیان و مسوولان اقدامات خشونت‌آمیز در کرانه باختری از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص با انتشار این خبر به نقل از این منبع دیپلماتیک دلیل این اقدام را تعرض مداوم شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری عنوان کرد.

این منبع تاکید کرد که اتحادیه اروپا در حال بررسی مجموعه‌ای از اقدامات علیه شهرک‌نشینان تندرویی است که به فلسطینیان حمله‌ور می‌شوند، اما این تصمیم اصولی باید از سوی ارگان‌های انحادیه اروپا اتخاذ شود و هر کشور به تنهایی این موضوع را به تصویب نخواهد رساند.

بر اساس گزارش هاآرتص از دیدگاه این منبع تصمیم دولت آمریکا جهت تحریم ۴ شهرک‌نشین صهیونیست اتخاذ تصمیم از سوی اتحادیه اروپا را تسریع خواهد کرد و احتمالا این تحریم‌ها ممنوعیت ورود به کشورهای اروپایی و انسداد دارایی‌های شهرک‌نشینان را شامل خواهد شد.

روز گذشته نیز جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که دولت وی تحریم شهرک‌نشینان تندرو در کرانه باختری را بررسی می‌کند.

گفتنی است جو بایدن رییس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته دستور جدیدی را مبنی بر تحریم شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست که به فلسطینی ها در کرانه باختری حمله کرده بودند صادر کرد و ۴ نفر از این افراد را در لیست سیاه دولت خود قرار داد؛ اقدامی که با واکنش تند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ایتمار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم مواجه شد.

کد خبر 6014546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha