۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۶

آلمان خطاب به نتانیاهو: طرح دو-دولتی تنها راه‌حل پایدار است

آلمان خطاب به نتانیاهو: طرح دو-دولتی تنها راه‌حل پایدار است

در ادامه حمایت غربی‌ها از طرح دو-دولتی برای حل مساله فلسطین، صدراعظم آلمان خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این راهکار، تنها راه‌حل پایدار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی درباره حل مساله فلسطین خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «راه‌جل دودولتی، تنها راه‌حل پایدار است.»

در روزها و هفته‌های اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی تأکید دارند که راهکار «دودولتی» بهترین راه برای حل مناقشه فلسطین-اسراییل است، اما گروه‌های مقاومت فلسطین آن را در راستای آرمان مردم فلسطین نمی‌دانند.

«خالد مشعل» رهبر حماس در خارج اواخر دی‌ماه ضمن اشاره به مخالفت جنبش متبوعش و ملت فلسطین با راه حل دو دولتی، تاکید کرد که ملت فلسطین به دنبال آزادی و رهایی از بند اشغالگری، استقلال و تشکیل کشور مستقل خویش است.

خالد مشعل اظهار داشت که غرب می‌گوید نبرد هفتم اکتبر چشم‌اندازی را برای موضوع رویکرد و نگرش سیاسی ایجاد کرد و از اینجا موضوع قدیمی خود یعنی راه حل دو دولتی را مطرح می‌کنند که حماس این راه حل را قبول ندارد و با آن مخالف است، زیرا این راه حل بدین معناست که ما یک زمانی کشوری موعود خواهیم داشت و در مقابل باید طرفی دیگر یعنی رژیم اشغالگر را به رسمیت بشناسیم که این کاملاً باطل و مردود است.

مشعل با اشاره به اینکه پس از نبرد هفتم اکتبر امید به تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر و از شمال تا جنوب در میان اکثریت فلسطینیان زنده شد، تاکید کرد که مرزهای سال ۱۹۶۷ تنها یک پنجم فلسطین را شامل می‌شود، بنابراین ملت فلسطین هرگز آن را نخواهد پذیرفت.

وی بیان کرد که اجماع فلسطینیان بر این است که ما از حق مشروع خود یعنی از بحر تا نهر و از رأس الناقوره تا ام رشراش یا خلیج عقبه کوتاه نمی‌آییم و این حق ماست و ما از قدیم در این سرزمین بودیم و این رژیم اشغالگر است که از سال ۱۹۴۸ در این سرزمین به وجود آمده است.

کد خبر 6016040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      1 0
      اگر غزه فلسطین دچار مشکلات زیادی هست سال ها به خاطر نداشتن دولته اما اگر دو دولتی هم انجام بشه شکل بگیره موافقت بشه باز به نفع فلسطین خواهد بود اینطوری کمی قوی تر خواهند شد مثل سایر کشورها . زمان می‌خرند .
    • NP IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      1 0
      البته فلسطینی ها کاملا حق هم دارند که نپذیرند هم بعد این همه سختی ها مشکلات نسل کشی ها و تلفات کشته زیادی از غیرنظامیان خواهند داد و این جنگ به راحتی با مداخله آمریکا و انگلیس متحدانش پایان نمی یابد .
    • NP IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      1 0
      یادمه در خبرهای رسمی سال های گذشته رهبر شریف ایران هم تنها راه حل نجات ملت فلسطین را راه حل دو دولتی عنوان کردند . دور از افزایش کشتارهای انسانی غیرنظامیان در غزه . چرا زمان نمی‌خرند برای تشکیل دولت مستقل و قوی تر شدن داشتن دولت قوی خیلی مهمه که مردم غزه نیاز دارند .
    • NP IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      1 0
      کشورها ملت هایی که اگر دولت های مستقل قوی نداشته باشند همیشه در خطر بلاتکلیف خواهند بود . و همیشه مورد ظلم و ستم تجاوزگری اشغال گری قرار خواهند گرفت .