۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

باحضور ۱۵۰۰ دانش آموز؛

جشن تکلیف دانش آموزان دختر در پارس‌آباد برگزار شد

جشن تکلیف دانش آموزان دختر در پارس‌آباد برگزار شد

پارس آباد - جشن تکلیف یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مصلی امام خمینی (ره) پارس‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، پیش از ظهر سه شنبه در مراسم جشن تکلیف که با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مصلی امام خمینی (ره) پارس آباد برگزار شد، اظهار کرد: دختران با رسیدن به سن ۹ سالگی به سن تکلیف رسیده و باید با تقلید از مراجع تقلید به انجام احکام شرعی که برآنها واجب شده است بپردازند.

وی گفت: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با تبریک جشن عبودیت و بندگی خداوند متعال به دانش آموزان دختر پارس آباد، افزود: با رسیدن به سن تکلیف، باید تکالیف دینی را انجام داده و آموزه‌های مذهبی را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و خانواده و والدین می‌توانند با کمک مجموعه‌های فرهنگی، وظایف دینی را برای آن‌ها تبیین کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دانش آموزان با به سن تکلیف رسیدن، واجبات دینی را انجام و از گناهان دوری کنند و ارتباط خود را با خدا از طریق انجام عبادات شامل نماز و روزه افزایش دهند.

کد خبر 6016480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha