۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲

حداد عادل:

رکن اصلی در پیروزی و حفظ انقلاب مردم بودند

رکن اصلی در پیروزی و حفظ انقلاب مردم بودند

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: رکن اصلی در پیروزی و حفظ انقلاب مردم بودند. ارتباط روحانیت با مردم در این انقلاب موضوعیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در اولین گردهمایی طلاب و روحانیت با موضوع نقش ائمه جماعت در افزایش مشارکت مردمی، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: بار سنگین و دشواری بر دوش ما قرار دارد و آن حفظ نظام و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: برپایی حکومت دینی وظیفه ائمه بوده است و در حال حاضر نیز وظیفه علمایی است که وارث انبیا هستند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه امام خمینی (ره) در ایران در عین ناباوری جهان حکومت دینی تأسیس کرد، افزود: در دنیای غرب پس از رنسانس، پرونده حکومت دینی را بسته بودند، یعنی از نظر تمدن فعلی غربی دوران حکومت دینی گذشته است اما امام راحل در چنین دنیایی حکومت دینی تأسیس کرد.

حدادعادل عنوان کرد: دنیای غرب از آغاز حکومت اسلامی به مخالفت برخواست و ۸ سال یک جنگ جهانی علیه یک انقلابی که می‌خواست دین را وارد عرصه سیاسی کند، به راه انداختند.

وی افزود: اگر می‌خواهید بدانید نتیجه جدایی دین از سیاست چیست به آنچه امروز در غزه می‌گذرد توجه کنید. بنابراین باید اهمیت اتفاقی که در این افتاده را درک کنیم.

رییس شورای ائتلاف تصریح کرد: رهبر انقلاب دقیقاً توجه دارند که انقلاب از آن مسیری که امام تعیین کرده است، خارج نشود.

حدادعادل با اشاره به دهه فجر، گفت: انقلاب از قم و مرکز روحانیت آغاز شد. یک عامل ارتباط امام با مردم روحانیون بودند. این انقلاب مردمی است و باید از این به بعد هم مردمی باقی بماند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن جدا کردن مردم از انقلاب اسلامی است، افزود: پس از فتنه ۸۸ دور جدیدی از تحریم‌ها اعمال شد. دشمن بارها اعلام کرده هدفش از اعمال تحریم‌ها، ایجاد فشار به مردم است. هزینه را دشمن بار آورده اما صورت حساب را انقلاب باید بپردازد. رکن اصلی در پیروزی و حفظ انقلاب مردم بودند. ارتباط روحانیت با مردم در این انقلاب موضوعیت دارد.

حدادعادل با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، افزود: ایفای نقش در جاهایی که خواست روحانیت است مثل رهبری، قوه قضائیه و دیگری حفظ ارتباط مردم با نظام است.

وی ادامه داد: مردم گرفتاری و مشکلات دارند و ممکن است از مسؤولان گلایه داشته باشند، اما نمی‌شود برویم مذاکره کنیم و دوباره استقلال کشور را بفروشیم. بنابراین باید تلاش کنیم فشار بر مردم کم شود و مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کنیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: روحانیون در هر فرصتی که با مردم ارتباط دارند، مردم را به مشارکت دعوت کنند؛ این مهم خواست مقام معظم رهبری است. در شورای ائتلاف سعی می‌کنیم افراد صالح را معرفی کنیم و مردم آزادند به هرکسی دوست دارند رأی دهند.

کد خبر 6016724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha