۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

دهقان در حاشیه جلسه هیأت دولت:

امیدواریم رای دادگاه هلندی به نفع بانک‌های ایرانی صادر شود

امیدواریم رای دادگاه هلندی به نفع بانک‌های ایرانی صادر شود

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: امیدواریم که رای دادگاه هلندی به نفع بانک‌های ملی و صادرات کشورمان صادر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد دهقان» معاون حقوقی رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز (چهارشنبه)، گفت: ترور شهدای مدافع حرم، در هر نقطه‌ای که مشخص باشد توسط کدام گروهک تروریستی انجام شده است، در دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد کیفری جدی می‌شود.

وی افزود: شناسایی کشورهای حامی تروریست‌ها و شکایت از آن‌ها در مجامع قضایی بین‌المللی را موکول به اقدامات دقیق اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان کردیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به حساب‌های بانکی کشورمان در بحرین، گفت: بخشی از وجوه ایران در این کشور که متعلق به بانک صادرات و ملی است و پس از شکایت و رسیدگی به پرونده مربوطه ۲۴۳ میلیون دلار به نفع این دو بانک، رأی صادر شده است و بانک بحرینی به رأی صادر شده اعتراض کرده و شکایتش را به محکمه هلندی سپرده و در این کشور موضوع را دنبال می‌کند.

معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه اذعان کرد: خوش بینانه امیدواریم که رأی دادگاه هلندی، به نفع بانک‌های ملی و صادرات کشورمان صادر شود.

دهقان با اشاره به وجوه بانک مرکزی کشورمان در کشور بحرین، گفت: متأسفانه وجوه بانک مرکزی کشورمان توسط بحرین توقیف شده است. ما برای طرح پرونده شکایت از بحرین از مجلس تقاضای حکم کردیم و با تصویب مجلس، موضوع به شورای نگهبان فرستاد شده است و شورا متن مصوب را مبهم تشخیص داده و برای رفع ایراد به مجلس باز گردانده است که با رفع نهایی ایراد و تصویب مجلس و شورای نگهبان، طبق اصل ۱۳۹ قانون اساسی اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 6017527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha