۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

گام هفدهم نمایشگاه گردشگری/۹

شهرهای پایلوت گردشگری سبز معرفی می‌شوند

شهرهای پایلوت گردشگری سبز معرفی می‌شوند

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی در سمپوزیوم گردشگری و سرمایه گذاری سبز گفت: با توافق دستگاه‌های متولی آب، برق و گاز،شهرهای پایلوت گردشگری سبز معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز توسط دانشگاه علم و فرهنگ در حاشیه برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار شد.

در این سمپوزیوم محمد جهانشاهی دبیر کمیته ملی طبیعت گردی ایران گفت: ما شاهد حرکت‌های گام به گام صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف از جمله گسترش ظرفیت‌های قانونی در برنامه هفتم توسعه، افزایش تعطیلات هفتگی، تسهیل ورود گردشگران خارجی، کوتاه کردن فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار مرتبط با صنعت گردشگری و … هستیم.

وی افزود: هر کدام از این موارد زمینه مشارکت بیشتر مردم را در گسترش این صنعت رقم می‌زند، از این رو بیش از همیشه نیازمند تغییر در برخی رویکردها هستیم تا عوائد و نقش صنعت گردشگری، کارکرد پایداری در توسعه کشور داشته باشد.

جهانشاهی ادامه داد: به همین دلیل نیازمند توجه ویژه به مؤلفه‌های گردشگری پایدار و سبز هستیم تا نسبت همپوشانی مؤلفه‌های اقتصادی زیست محیطی و فرهنگی در کشور را ارتقا دهیم. در حال حاضر آئین نامه کمیته ملی طبیعت گردی با مشارکت اعضا پس از ۱۸ سال به روز رسانی یا به تعبیری باز تدوین شده و در جلسات کارشناسی کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت تأیید شده است و به زودی برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال خواهد شد. هم چنین با توافق دستگاه‌های متولی آب، برق، گاز و موافقت شهرداری‌ها، شهرهای پایلوت گردشگری سبز معرفی خواهند شد در تلاش هستیم با بهره گیری از ظرفیت‌های آموزشی و قانونی، بحث توجه به گردشگری پایدار و سبز امر فراگیری شود.

کد خبر 6020280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha