۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۳۲

جاده‌های لهستان در قرق کشاورزان معترض؛ پای اوکراین در میان است

جاده‌های لهستان در قرق کشاورزان معترض؛ پای اوکراین در میان است

اعتراضات گسترده کشاورزان در لهستان در واکنش به «رقابت ناعادلانه» با محصولات ارزان اوکراینی، ترافیک شهری در سراسر لهستان را مختل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کشاورزان لهستانی در اعتراض به آنچه رقابت ناعادلانه با محصولات کشاورزی ارزان اوکراینی خوانده‌اند، جاده‌های سراسر لهستان را مسدود و نظم ترافیکی را مختل کردند.

کشاورزان و کارگران بخش کشاورزی لهستان در چند ماه اخیر همچنین بارها مرز این کشور و لهستان را مسدود کردند. در ماه ژانویه تظاهرات اعتراضی مشابهی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا همچون آلمان، فرانسه و هلند برگزار شد. از دیگر دلایل این اعتراضات گسترده می‌توان به سیاست‌های اقلیمی بروکسل اشاره کرد که به افزایش بهای سوخت در قاره سبر منجر شده است. کشاورزان آلمانی از اولاف شولتز، صدراعظم این کشور خواسته‌اند تا طرح پیشنهادی برای قطع یارانه سوخت آنها به ارزش سالانه ۳ هزار و ۲۶۰ دلار را لغو کند.

پس از آنکه کشاورزان فرانسوی ماه گذشته یک بزرگراه اصلی در نزدیکی پاریس را مسدود کردند، مقامات فرانسوی از طرح‌های خود برای قطع یارانه سوخت عقب‌نشینی کردند.

کشاورزان لهستانی نیز که با اعتراضات هزاران نفری، حدود ۲۶۰ منطقه در سراسر این کشور را با تراکتور و ماشین‌آلات سنگین، مسدود و نظم ترافیکی را مختل کرده‌اند، چندین بزرگراه منتهی به ورشو، پایتخت لهستان را بستند.

اتحادیه کارگری لهستان(همبستگی) در بیانیه هفته گذشته این نهاد اعلام کرد که این اعتراضات و مسدودسازی جاده‌ها تا دهم مارس ادامه خواهد داشت. این اتحادیه دولت ورشو را به‌دلیل موافقت آنی با مقررات و دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا درباره «واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از اوکراین»، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

کمیسیون اروپا پنجشنبه هفته گذشته پیشنهاد تمدید تعلیق معافیت عوارض‌ گمرکی بر فرآورده‌های کشاورزی اوکراین و مولداوی را تا سال ۲۰۲۵ مطرح کرد. این طرح قرار بود امسال به پایان برسد.

کد خبر 6021591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha