۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

عدم حضور اعضای اصلی در جلسات شورای فرهنگ عمومی ترک فعل است

عدم حضور اعضای اصلی در جلسات شورای فرهنگ عمومی ترک فعل است

خرم‌آباد- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: عدم حضور اعضای اصلی در جلسات شورای فرهنگ عمومی ترک فعل است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی امروز پنج‌شنبه در یک‌صد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه ساختار جدید شورای فرهنگ عمومی تعریف شده است، اظهار داشت: در این ساختار بر ضمانت اجرایی مصوبات و تشکیل کارگروه‌های پنج‌گانه تأکید شده است.
وی گفت: استان لرستان جز استان‌های موفق در دو سال گذشته از حیث کمیت جلسات است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تأکید کرد: عدم حضور اعضای اصلی در جلسات شورای فرهنگ عمومی ترک فعل است.

امامی، افزود: بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و کارگروه رصد فرهنگی که مسوولیت آن با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرکز رصد فرهنگی مرکزی ایجاد شد.

وی، مرکز رصد فرهنگی را مرکز تحلیل و به‌هم‌رسانی داده‌های فرهنگی و اجتماعی در هر استان برشمرد و ادامه داد: این مرکز در استان لرستان نیز در شاکله جدید شورای فرهنگ عمومی کشور باید تشکیل شود و در این مسیر پروژه‌های خاص کوچک استان حمایت می‌شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نشاط اجتماعی به‌عنوان مسیر ساده ارتقای سرمایه اجتماعی اولویت دولت است، افزود: علی‌رغم همه تنگناهای اقتصادی تلاش شده احساس رضایت از زندگی و شادی از زندگی اجتماعی با محوریت خانواده برگردد.

امامی، گفت: استان لرستان با برطرف‌کردن بسیاری از مشکلات توسعه می‌تواند مهد گردشگری و صنایع‌دستی و صنایع فرهنگی تبدیل شود، باید میراث مادی خانواده را تقویت کنیم تا آمار طلاق کاهش یابد.

وی به حضور خود در شامگاه گذشته در بخش جنبی سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در لرستان اشاره کرد و افزود: شب موسیقی زورخانه‌ای ابتکار جالبی بود که در دل جشنواره فجر در لرستان انجام شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، افزود: اگر به ثروت‌های فرهنگی خود توجه می‌کردیم، اکنون وضعیت بهتری داشتیم باید با زبان هنر با جهان سخن بگوییم و فرهنگ غنی خود را معرفی می‌شود.

کد خبر 6025119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha