۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸

در گفت‌وگو با رسانه‌ها مطرح شد؛

هوای دلنشین لرستان بعد از بارش باران/ ۶۹ میلی‌متر باران بارید

هوای دلنشین لرستان بعد از بارش باران/ ۶۹ میلی‌متر باران بارید

خرم‌آباد - مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به هوای مطبوع و دلنشین لرستان بعد از بارش باران، گفت: در قالب سامانه بارشی اخیر ۶۹ میلی‌متر باران در استان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پازوکی امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از پایان فعالیت سامانه بارشی و بارش‌های خوبی که داشتیم، شاهد آسمان آرام و هوای مطبوع و دلنشین در استان هستیم.

وی در مورد شدت بارش‌ها، اظهار کرد: متوسط بارش در استان با فعالیت این سامانه ۶۹ میلی‌متر بود که جای خوشحالی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، ادامه داد: بیش‌ترین بارش ثبت شده در رومشکان با ۱۲۲ میلی‌متر و کمترین مربوط به شهرستان ازنا با ۲۳ میلی‌متر ثبت شد.

پازوکی در خصوص مشکلات به وجود آمده در زمان فعالیت این سامانه در استان، تصریح کرد: به‌خاطر حجم بالای بارش برف در الیگودرز و دلفان راه ۲۰۰ روستا برای مدتی قطع شد که بلافاصله با اقدامات مجموعه راهداری استان بازگشایی شدند.

وی افزود: در سطح بیش‌تر شهرها نیز با حجم بالای بارش باران شاهد آب‌گرفتگی معابر بودیم که رفع شده و هیچ‌گونه خسارتی به وجود نیامد.

مدیرکل مدیریت بحران و کاهش بلایای استانداری لرستان همچنین به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان فعالیت سامانه بارشی آخر هفته گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: پس از اعلام هشدار هواشناسی استان بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و ضمن اعلام آماده‌باش تمامی دستگاه‌های اجرایی اقدامات پیشگیرانه در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

پازوکی، تصریح کرد: باتوجه‌به آمادگی قبلی دستگاه‌های متولی و نظارت و رصد استاندار از اقدامات این دستگاه‌های در طول فعالیت سامانه بارشی، تمامی برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای به‌موقع انجام و هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیامد.

کد خبر 6026543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha