۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۱

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

حاجی آباد زیرکوه رکوردار بارش ها/یخبندان شبانه تشدید می شود

حاجی آباد زیرکوه رکوردار بارش ها/یخبندان شبانه تشدید می شود

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در خراسان جنوبی مربوط به حاجی آباد زیرکوه با ۲۴ میلی متر بوده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بالاخره بعد از مدت‌ها، چشم انتظاری مردم خراسان جنوبی به پایان رسید و در دومین فصل زمستان رحمت الهی در شهرستان‌های استان باریدن گرفت و فضا را مطبوع و دلنشین کرد.

و در این میان بیش از همه کشاورزان زحمت کش خراسان جنوبی که چشم بر آسمان دوخته بودند تا قطره‌های باران کشت و کارشان را به ثمر برساند خرسند شدند.

آماری از بیشترین میزان بارندگی‌ها

علیرضا خندان، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی رو در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی مربوط به حاجی آباد زیرکوه با ۲۴ میلی متر بوده است و بعد از آن آبیز با ۲۰ میلی متر و فتح آباد فردوس با ۱۴ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در قاین و فردوس نیز ۱۲ میلی متر بارندگی ثبت شده است، گفت: فعالیت سامانه بارشی همچنان ادامه خواهد داشت ولی تأثیر آن را در شمال و شمال شرق استان (قاین، حاجی آباد، درمیان، سربیشه و.) خواهیم دید.

مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در ارتفاعات و گردنه‌ها بارندگی به صورت برف بوده است و از این جهت رانندگان عزیز به این نکته توجه داشته باشند که در این محورها افزایش مه موجب کاهش دید افقی شده است.

تشدید یخبندان شبانه

خندان رو با بیان اینکه تا صبح چهارشنبه کاهش دما را انتظار داریم، بیان کرد: سرما و یخبندان شبانه نیز در خراسان جنوبی تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی در بیرجند نیز بین هشت تا ۲۱ درجه سیلسیوس گزارش شده است، یادآور شد: سردتر نقطه خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته زهان با ۵ درجه میلی متر و گرم‌ترین نقطه استان نیز بندان بوده است.

همه محورها باز است

محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعته گذشته گفت: ۲۴ ساعت گذشته مقداری بارندگی و بخصوص در گردنه‌های استان داشتیم که با آماده‌باش کامل راهداری تمام محورهای مواصلاتی باز است و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به اینکه در خراسان جنوبی هشدار زرد داده شده بود، اظهار کرد: راننده‌ها با احتیاط حرکت کنند و با رعایت سرعت مطمئنه، از سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

فدوی افزود: مردم قبل از سفر، با سامانه ۱۴۱ که به صورت شبانه‌روزی فعال است در ارتباط باشند و از وضعیت راه‌ها قبل از سفر اطلاعات کسب کنند و با انتخاب مقصد، با احتیاط به سفر بروند.

کد خبر 6028340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha