۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲

فرماندار مشهد:

آب مشترکان پر مصرف حقیقی و حقوقی در مشهد قطع می شود

آب مشترکان پر مصرف حقیقی و حقوقی در مشهد قطع می شود

مشهد- فرماندار مشهد با تاکید بر صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب گفت: آب مشترکان پر مصرف حقیقی و حقوقی در مشهد قطع می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری ظهر یکشنبه در قرارگاه عملیاتی آب که با حضور مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر تدوین برنامه ریزی در تأمین آب مشهد برای ماه‌های گرم سال اظهار کرد: با توجه به کمی بارش‌ها و کمبود در تأمین آب شرب مشهد آب و فاضلاب مشهد و آب منطقه‌ای ملزم هستند در جلسه آینده این قرارگاه به ارائه گزارش پیشرفت برنامه‌های خود و راه کارهای قابل بررسی در مورد تأمین ۶ هزار لیتر در ثانیه کسری آب شرب مشهد بپردازند تا اقدامات لازم برای تأمین آب قبل از تشدید هرگونه بحرانی آغاز شود.

فرماندار مشهد افزود: تجربه نشان داده وضعیت مطلوبی بالاتر از شرایط حال حاضر در تأمین آب نخواهیم داشت و باید مشخص شود در ماه‌های اردیبهشت، خرداد مشکلی در تأمین آب مشهد داریم یا نه و اگر در این ماه‌ها کمبودی نداریم آیا در تیرماه هم شرایط پایدار است؟ و باید گفت ما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم که بگوییم در تأمین آب مشهد در ماه‌های پیش رو حتی اگر بارندگی هم نشود برنامه ریزی لازم انجام شده است و این یکی از مصوبات مورد بررسی در جلسه بعد قرارگاه خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت در هر شکلی خواستار ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی درباره برخورد با چاه‌های غیرمجاز و مشترکان پرمصرف حقیقی و حقوقی شد و تصریح کرد: لازم است مراکزی که مجوز موقت دریافت آب دارند مانند باغ ویلاهای غیرمجاز به دلیل اینکه ضرورتی برای تأمین آب این محل‌ها با توجه به کاربری آنها و کمبود شدید منابع تأمین آب مشهد وجود ندارد، آب این محل‌ها قطع شود.

داوری با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها در اطلاع رسانی و کمک گرفتن از مردم در مصرف درست و بهینه آب خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با رسانه‌ها داشته ایم اعلام شده که پای کار هستند و با توجه ضریب نفوذی که در مردم دارند می‌توانند در عبور از این بحران کمک کننده باشند و باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد.

کد خبر 6030958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha