۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۸

با پوشش ۲۱۰۰ نفر؛

طرح نذرخدمت هلال احمر به بهاباد رسید

طرح نذرخدمت هلال احمر به بهاباد رسید

یزد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی پزشکان، پیراپزشکان و خیران داوطلب به بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی مناطق محروم شهرستان بهاباد خبر داد.

محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح ملی نذر خدمت، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از پزشکان متخصص (داخلی، عفونی، اطفال ، زنان و زایمان و دندان پزشک) پزشک عمومی و روانشانس و مشاوره تغذیه و نیروهای داوطلب هلال احمر استان و اعضای جوانان هلال احمر به عنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان فعالیت خود در مجموع بیش از ۳۹۰ نفر از مردم شهرستان بهاباد و بخش آسفیچ و روستای بنستان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

عشقی از انجام ۴۱۸ ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴۹ بیمار از خدمات پزشک متخصص، ۵۹ نفر از پزشک عمومی، ۱۳۶ نفر از خدمات دندان پزشکی، ۷۴ نفر از خدمات پیراپزشکی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی و ۱۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ریالی بیش از ۸۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان و استقرار پنج تانکر ۲ هزار لیتری و ۱۰ دستگاه بخاری و اهدای مقداری کاشی و سرامیک و تعدادی جهیزیه توسط خیرین از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در کنار طرح نذر خدمت اجرای طرح نیابت با حضور مسؤولان هلال احمر استان و شهرستان بهاباد، دیدار با دو خانواده شهید و جانباز در آسفیچ و دو خانواده شهید و جانباز در روستای بنستان و دیدار با خانواده شهید قربانی در بهاباد صورت گرفت و از آنها تقدیر شد.

اجرای طرح نذر خدمت در ۴ حوزه

عشقی با بیان اینکه طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوارهای ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیران از جمله اقدامات در این طرح است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در شهرستان بهاباد و همچنین بخش آسفیچ و دهستان بنستان انجام گرفت، بیان کرد: ۲۸ نفر از معلمان عضو داوطلب خانه هلال فرهنگیان استان با حضور در شهرستان بهاباد و برگزاری کلاسهای تقویتی و آموزشی ویژه دانش آموزان، ۸۰۰ دانش آموز از این کلاسها بهره‌مند شدند و در پایان مراسم جشنی به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور دانش آموزان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: در کنار اجرای این طرح، تیم بهداشت و درمان اضطراری BHCU معاونت بهداشت و درمان هلال احمر استان با حضور اعضای تیم و برپایی سامانه در روستای بنستان به ارائه خدمات پرداخت و ۵۸۱ نفر از این خدمات از جمله دندان پزشکی، مشاوره روانشناسی، مشاوره تغذیه، خدمات پرستاری و دارویی و ... بهره‌مند شدند.

وی افزود: خدمات آبرسانی به ارزش ریالی ۷۰۰ میلیون ریال، خدمات درمانی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، خدمات عمرانی به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، خدمات جهزیه و لوازم خانگی به ارزش ریالی ۲ میلیارد ریال و خدمات فرهنگی به ارزش ریالی ۸۰۰ میلیون ریال بوده که بخشی توسط هلال احمر و بخشی دیگر دستگاه‌ها و بخشی توسط خیرین هلال احمر تامین اعتبار شده است.

کد خبر 6032237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha