گزارش روزانه نمایشگاه‌ رسانه‌های ایران/۳

سومین‌روز نمایشگاه‌ رسانه‌های ایران و حضور چهره‌ها در غرفه مهر

سومین‌روز نمایشگاه‌ رسانه‌های ایران و حضور چهره‌ها در غرفه مهر

حضور چهره‌ها و مسؤولان فرهنگی به‌ویژه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه خبرگزاری مهر در سومین‌روز نمایشگاه رسانه‌های ایران قابل توجه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین‌روز از برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از ساعت ۹:۳۰ صبح سه‌شنبه اول اسفند در مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز شد.

روز سوم نمایشگاه نیز با برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی و همچنین دید و بازدیدهای اهالی خبر همراه بود. اما نکته بارز گزارش سومین‌روز این‌رویداد، مربوط به بازدیدهای مسؤولان از غرفه گروه رسانه‌ای مهر و به‌طور مشخص بازدید مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزیر گرفته تا معاونان فرهنگی و هنری، و قایم‌مقام وزیر است. جالب است که حتی بازدید حمید شاه‌آبادی معاون پیشین هنری وزیر ارشاد از نمایشگاه و غرفه مهر نیز در این‌روز انجام شد.

برگزاری نشست «ضرورت‌های رسانه»

نشست «ضرورت‌های رسانه محلی و نقش رسانه‌های خرد در توسعه جوامع محلی» یکی از برنامه‌های صبح‌گاهی سومین‌روز نمایشگاه بود که با حضور میلاد ابراهیمی مدیرعامل خانه مطبوعات ایران و امیر محمدپور مدیر عامل پایگاه خبری گیلان‌نیوز در سالن مرحوم سیدمحمود دعایی نمایشگاه برگزار شد.

برگزاری نشست «روایت حقیقت» در غرفه غزه

نشست «روایت حقیقت، رسانه و طوفان الاقصی» یکی از برنامه‌های عصرگاهی سومین‌روز نمایشگاه بود که با حضور و سخنرانی علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در غرفه ویژه غزه در نمایشگاه همراه بود.

رونمایی از کتاب جدید یونس شکرخواه

مراسم رونمایی از کتاب «خبر» به‌عنوان جدیدترین اثر مکتوب یونس شکرخواه استاد روزنامه‌نگاری و ارتباطات هم بعدازظهر سه‌شنبه در نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد. بناست روز چهارشنبه همزمان با آخرین‌روز نمایشگاه هم مراسم نکوداشت شکرخواه در این‌رویداد برگزار شود.

مناظره رائفی‌پور و سعید محمد و حضور زیدآبادی در نمایشگاه

برگزاری مناظره علی‌اکبر رائفی‌پور و سعید محمد ازجمله برنامه‌های روز سه‌شنبه نمایشگاه بود که در کنار حضور احمد زیدآبادی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب ازجمله خبرهای چالشی سومین‌روز نمایشگاه محسوب می‌شد.

برگزاری نشست «انگاره ذهنی جامعه ایرانی در موضوع فرزندآوری»

نشست تخصصی «انگاره ذهنی جامعه ایرانی در موضوع فرزندآوری» هم با حضور عاطفه خادمی معاون امور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن مرحوم مریم کاظم‌زاده نمایشگاه برگزار شد.

برگزاری نشست فتوژورنالیسم

نشست تخصصی «فتوژورنالیسم» با حضور سیدشهاب الدین واجدی عکاس خبری هم در همین‌روز در سالن نشست‌های بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.

سومین‌روز نمایشگاه‌های ایران و حضور چهره‌های فرهنگی در غرفه مهر

مهمانان مهر در سومین‌روز نمایشگاه

تا ساعت ۱۱ صبح امروز، حجت الاسلام مهدی متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و علی حاجی‌خانی رئیس کمیته سیاسی حزب خدمت گذاران انقلاب اسلامی و دبیر سابق هیأت عالی گزینش کشور، از غرفه مهر بازدید و با خبرنگار مهر گفتگو کردند.

فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیش از ظهر امروز با حضور در غرفه خبرگزاری مهر به سوالات اهالی این‌غرفه پاسخ گفت. پوریا منجزی بازیگر و مستندساز هم از دیگر مهمانانِ پیش از ظهر غرفه مهر در سومین‌روزِ نمایشگاه رسانه‌های ایران بود.

پیش از ساعت ۱۲ امروز سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در غرفه مهر حضور پیدا کرده و به سوالات خبرنگار سیاسی و دفاعی مهر پاسخ دادند.

امیر خوراکیان رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک و حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون فرهنگی پژوهشی وزارت آموزش و پرورش هم از دیگر چهره‌هایی بودند که امروز سه‌شنبه اول اسفند همزمان با اذان ظهر در غرفه مهر حاضر شدند. پس از آن‌ها نیز شمس‌الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مهمان غرفه گروه رسانه‌ای مهر شد.

احسان اصولی عضو هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال هم در ساعات اولیه بعدازظهر امروز در غرفه خبرگزاری مهر در بیست‌وچهارمین رسانه حاضر شد.

یکی دیگر از مهمانان بعدازظهر سه‌شنبه غرفه مهر، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور بود. یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن حضور در غرفه مهر به سوالات خبرنگار حوزه کتاب و نشر این‌رسانه پاسخ گفت. پس از احمدوند نیز سید محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی و بابک عابدین رئیس نمایشگاه‌های آینده چاپ ایران به غرفه مهر وارد شده و مورد استقبال میزبانان خود قرار گرفتند.

با ورود به ساعات عصرگاهی سه‌شنبه، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا نیز از غرفه مهر در نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کرد. پس از سردار منتظرالمهدی هم محمد اللهیاری مدیرعامل بنیاد رودکی به غرفه گروه رسانه‌ای مهر آمد.

سومین‌روز نمایشگاه‌های ایران و حضور چهره‌های فرهنگی در غرفه مهر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از آخرین‌مهمانان غرفه مهر در روز سه‌شنبه اول اسفند بود که به سوالات خبرنگار کتاب و ادبیات مهر درباره کاغذ و وضعیت خودکفایی آن پاسخ گفت. پس از اسماعیلی، سید محمد هاشمی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به غرفه مهر وارد شد و مورد استقبال میزبانانش قرار گرفت. محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از دیگر مهمانان وزارت ارشادی و البته عصرگاهی روز سوم غرفه مهر بود.

امروز مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و غرفه گروه رسانه‌ای مهر حضور پیدا کرد.

همان‌طور که اشاره شد، نکته جالب بازدیدهای فرهنگی امروز از غرفه مهر، این بود که حمید شاه‌آبادی معاون پیشین هنری وزیر ارشاد نیز در این‌روز از غرفه گروه رسانه‌ای مهر بازدید کرد.

به‌جز سردار کمالی، سردار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از دیگر چهره‌های نظامی بود که در سومین‌روز نمایشگاه رسانه‌های ایران به غرفه مهر آمد.

محسن اسماعیلی حقوقدان شورای نگهبان و زهره الهیان سیاستمدار و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی هم ازجمله مهمانان سیاسی غرفه مهر در این‌روز بودند.

برپایی پنل ورزشی بررسی عملکرد تیم‌ملی فوتبال ایران در جام اخیر ملت‌های آسیا هم ازجمله برنامه‌های غرفه گروه رسانه‌ای مهر در نمایشگاه رسانه‌های ایران بود که روز سه‌شنبه توسط گروه ورزشی این‌رسانه برگزار شد.

فردا چهارشنبه دوم اسفند، چهارمین و آخرین روز این‌رویداد است.

کد خبر 6032526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha