۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰

«با مهر انتخاب کنید»

حسین حاجیان

حسین حاجیان

تبریز- «حسین حاجیان» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: آذربایجان شرقی
  • حوزه انتخابیه: تبریز، اسکو و آذرشهر
  • شعار انتخاباتی: یک وعده برای چهار سال

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

حسین حاجیان یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

حسین حاجیان متولد سال ۶۵ از تبریز، رشته برق قدرت، مدرس دانشگاه و هنرستان‌های تبریز.

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

یک دل نبودن نمایندگان.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

اولاً نماینده صالح وارد شود تا خود نماینده انصاف داشته باشد و ثانیاً دستگاه نظارتی قوی نظارت کند.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

حساب‌های بانکی تمام افراد و به خصوص مسؤولان و نمایندگان بررسی شود.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

اصلی ترین کار همدلی و همکاری مردم، مسؤولین و قوه‌های مختلف است.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

وعده بی جا منجر به حذف نماینده و دیدگاه مردم نسبت به کشور می‌شود.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

در کنار مردم با ندادن وعده بی جا.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کند.

  • سوالات استانی:

* برنامه شما برای حل معضل حاشیه نشینی در شهرهایی نظیر تبریز چیست؟ با توجه به اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار مسکن غیر مجاز در این کلان شهر ساخته شده است.

قانونی به تصویب برسد و شهرداری و سازمان برنامه و بودجه را نسبت به ایجاد شهرک‌های جدید برای انتقال حاشیه نشینان وادار سازد.

* برنامه شما برای حل تنش آبی در حوزه کشاورزی استان چیست؟

باید موضوع کارشناسی شود. با کارشناسان خبره بخش کشاورزی که چه محصولی برای وضعیت الان مناسب است، مشورت گرفته شود و به کشاورزان اطلاع رسانی شود.

*استان آذربایجان شرقی با وجود صدها کارگاه تولید قطعات خودرو، حتی یک واحد تولیدی خودرو هم ندارد. علت به وجود آمدن این پدیده از نگاه شما چیست و برای حل آن چه برنامه‌ای دارید؟

بایستی اقدامی اساسی هم از طرف دولت و هم از طرف صاحبان حرفه‌های این بخش انجام شود و پیگیری‌های سختی صورت پذیرد تا قانونی به تصویب برسد. در جایی که فلان عدد کارخانه خودرو هست باید خودرو هم ساخته شود.

کد خبر 6035186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha