سفیر فلسطین در هند: جامعه جهانی فلسطین را نادیده گرفته است  

سفیر فلسطین در هند: جامعه جهانی فلسطین را نادیده گرفته است  

سفیر فلسطین در هند با انتقاد از بی توجهی جامعه جهانی به کشتار مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد رژیم صهیونیستی با حمله‌های خود به دنبال پاکسازی منطقه از وجود فلسطینی‌ها است.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساحل انلاین هند،عدنان ابوالحیجه سفیر فلسطین در هند گفت جامعه جهانی آنچه را که علیه مردم فلسطین در جریان است، نادیده گرفته است. او همچنین گفت هدف اصلی اسراییل از درگیری های کنونی در غزه پاکسازی منطقه از وجود فلسطینی ها است.

سفیر فلسطین در هند در یک نشست درباره حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری در مورد مناقشه اسراییل و فلسطین تأکید کرد جامعه بین المللی باید به سرعت برای یافتن راه حل سیاسی برای این مناقشه اقدام کند.

عدنان ابوالحیجه گفت: «دولت فعلی اسراییل تحت نخست وزیری بنیامین نتانیاهو افراطی ترین دولت در تاریخ این رژیم محسوب می شود و دو میلیون و سیصد هزار نفر در فلسطین اکنون ۱۷ سال است که در یک زندان روباز زندگی می کنند.»

وی افزود «هدف این تجاوز چیست؟ هدف بیرون راندن مردم از فلسطین است. این هدف اصلی دولت اسراییل است. به همین دلیل آنها بیش از ۸۰ درصد از ساختمان‌های نوار غزه را ویران کرده‌اند.»

در این مراسم برخی از رهبران و کنشگران جناح مخالف در هند با فلسطین اعلام همبستگی کردند و خواستار آتش بس فوری شدند. آنها همچنین دولت هند را به عدم موضع گیری در این زمینه متهم کردند.

سلمان خورشید، رهبر کنگره هند نیز ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین گفت «ما درد همه کودکان، زنان و مردم فلسطین را احساس می کنیم. ما همچنین می دانیم این اتفاقی است که ممکن است برای هر فرد دیگری روی دهد. ممکن است فردا در اینجا بین ما این اتفاق بیفتد. این شرایط می تواند در هر جای دیگری در جهان ایجاد شود. چگونه باید جلوی آن را بگیریم؟ باید جلوی این شرایط را تا زمانی که تازه است، بگیریم.»

او گفت:«دولت دموکراتیک ما باید در این زمینه پاسخگو باشد. هند مدت هاست با آرمان فلسطین گره خورده است.»

کد خبر 6035931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha