۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵

بیانیه گروه هفت:

قواعد رعایت تعیین سقف قیمت نفت روسیه را سخت‌تر می‌کنیم

 قواعد رعایت تعیین سقف قیمت نفت روسیه را سخت‌تر می‌کنیم

کشورهای گروه هفت اعلام کردند که قواعد پایبندی و رعایت کشورها به تعیین سقف قیمت فروش نفت روسیه را سخت‌تر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گروه کشورهای هفت (G۷) پس از پایان نشست مجازی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که قصد دارند سخت‌گیری‌ها درباره تعیین سقف قیمت برای فروش نفت روسیه را شدیدتر کنند.

در این بیانیه آمده است «ما به اعمال فشار قابل توجه بر درآمدهای روسیه از انرژی و سایر کالاها ادامه خواهیم داد. ما به برداشتن گام ها برای تشدید رعایت و اجرای سقف قیمت نفت ادامه خواهیم داد.»

در بخش دیگری از بیانیه گروه کشورهای هفت تأکید شده است که «در حالی که برای حفظ ثبات عرضه (نفت) تلاش می کنیم، به نقض سقف قیمت ها پاسخ خواهیم داد، از جمله با اعمال تحریم های اضافی علیه کسانی که در حین حمل و نقل نفت روسیه و علیه شبکه هایی که روسیه برای استخراج درآمد اضافی از نقض سقف قیمت ایجاد کرده و اقدامات فریبکارانه ای انجام می دهند.»

سران گروه ۷ در ادامه افزودند: ما به اقداماتی برای محدود کردن درآمدهای انرژی روسیه در آینده ادامه خواهیم داد. ما به ممانعت از توسعه پروژه‌های انرژی آینده روسیه و ایجاد اختلال در توسعه جایگزین‌های این کشور برای حمل و نقل انرژی و سایر خدمات ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که گروه هفت برای کاهش درآمد روسیه از فلزات تلاش خواهد کرد.نشست سران گروه هفت دیروز شنبه به صورت مجازی برگزار شد.

کد خبر 6036764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha