یک تحلیلگر عرب بررسی کرد:

چرا تلفات ارتش صهیونیستی در مرحله جدید جنگ بیشتر شده است؟

چرا تلفات ارتش صهیونیستی در مرحله جدید جنگ بیشتر شده است؟

یک کارشناس ارشد نظامی عوامل افزایش تلفات انسانی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه طی روزهای گذشته را بررسی و تغییر تاکتیک ارتش این رژیم را از عوامل اصلی این امر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فایر الدویری» کارشناس معروف اردنی در امور نظامی و راهبردی در گفت‌وگو با الجزیره درباره تاکتیک‌های جدید ارتش رژیم صهیونیستی و نیز نیروهای مقاومت در جنگ غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر برای جلوگیری از تداوم خسارات سنگین به خودروهای نظامی خود به نبردهای انفرادی روی آورده و در مقابل، مقاومت از استراتژی جنگ فرسایشی علیه دشمن استفاده می‌کند.

این کارشناس عرب‌زبان گفت: تعداد زیاد کشته‌ها و زخمی‌ها در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته ناشی از تغییر روش جنگی این ارتش است. ارتش اسرائیل بعد از انهدام بیش از ۹۶۰ تانک خود طی ماه‌های گذشته مجبور به تغییر تاکتیک‌های جنگی شد.

وی افزود: درباره مقاومت و تاکتیک‌های جنگی آن در مرحله کنونی باید بگوییم که نیروهای مقاومت به استراتژی نبرد فرسایشی ضد دشمن متوسل شده‌اند و این امر به آنها اجازه می‌دهد که یک چارچوب زمانی نامحدود برای اجرای عملیات‌های خود بر اساس شرایط میدانی داشته باشند.

به گفته الدویری، بر این اساس ممکن است به عنوان مثال مقاومت حتی برای چند روز هیچ عملیاتی انجام ندهد؛ زیرا اهداف خود را بر اساس داده‌های روی زمین انتخاب می‌کند.

این کارشناس اردنی درباره تهدیدات و برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه اعلام کرد: تل آویو از قدرت کافی برای آغاز عملیات زمینی بزرگ در رفح قبل از پایان عملیات خود در خان یونس برخوردار نیست. از آن گذشته حمله به رفح که میزبان حدود یک ونیم میلیون انسان است، با مخالفت‌های شدید بین‌المللی مواجه است. بنابراین اسرائیل سعی خواهد کرد راهی برای چالش غیرنظامیانِ حاضر در رفح پیدا کند؛ حتی اگر این راه غیرانسانی باشد.

کد خبر 6037711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      3 0
      الهی که نابود بشه کودک کش