۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

مجموعه سعد آباد میزبان یک رویداد تاریخی فرهنگی؛

اجرای طرح درختکاری توسط کودکان شرکت انرژی دانا

اجرای طرح درختکاری توسط کودکان شرکت انرژی دانا

این مراسم که با استقبال کودکان اعم از کودکان با نیازهای ویژه مواجه شد با هنرنمایی مجری این برنامه با نام "موچولو" اولین عروسک نمایشی سندرم‌داون آغاز شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، روز گذشته و همزمان با میلاد امام زمان (عج) رویداد "نهال دانایی و توانایی" با همکاری شرکت انرژی دانا و مجموعه آزنیک در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد. این مراسم که با استقبال کودکان اعم از کودکان با نیازهای ویژه مواجه شد با هنرنمایی مجری این برنامه با نام "موچولو" اولین عروسک نمایشی سندرم‌داون آغاز شد.

موچولو شخصیتی عروسکی و نمایشی است که توسط مجموعه آزنیک به عنوان اولین عروسک با ویژگی ظاهری سندرم داون جهان طراحی و ساخته شده است.

همچنین رسالت موچولو، قضاوت زدایی از نگاه جامعه در برابر تفاوت‌های کودکان است. موچولو به تفاوت‌های موجود در کودکان سندرم داون و دیگر کودکان می‌پردازد و سعی دارد به عنوان یک کودک سندرم‌داون دوست کودکان بوده و موجب آگاهی بخشی به تمام خانواده‌ها در مورد این کودکان و شناخت نیازهایشان باشد.

اجرای طرح درختکاری توسط کودکان شرکت انرژی دانا

در این مراسم مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در ابتدا و در خصوص برگزاری این رویداد گفت: مجموعه سعدآباد یک مأموریت تاریخی و فرهنگی دارد که همه با بخش تاریخی آن آشنا هستند اما بخش دیگر آن بخش فرهنگی است که ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد و از موسیقی و تئاتر گرفته تا هنرهای تجسمی و دستی و بخشی از آن هم ایجاد یک محیط مفرح برای زمینه‌سازی هنر کودکان است.

سید حسن علوی افزود: ما امروز گرد هم آمدیم تا با هنرنمایی کودکانمان درخت و نهال دانایی بکاریم.

سپس مدیر توسعه پایدار شرکت انرژی دانا در خصوص این رویداد اظهار داشت: مجموعه انرژی دانا به دنبال ماندگار و پایدار بودن اجرای رویدادهای مختلف بوده و گردهمایی امروز در راستای اجرای طرحی ماندگار توسط کودکان مختلف است.

جواد گائینی افزود: امروز این فرصت فراهم می‌شود تا با اهمیت و ارزش درخت‌کاری توسط کودکان آشنا شویم چرا که آنها آینده‌ای روشن برای کشورمان در جهان به ارمغان خواهد آورد.

مدیر توسعه پایدار شرکت انرژی دانا هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ توجه به محیط زیست دانست و گفت: درخت‌کاری توسط کودکان نه‌تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند بلکه کودکان را به اهمیت حفظ محیط زیست و آینده‌ای پاک و پایدار آگاه می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی کودکان درخت می‌کارند احساس می‌کنند قدرتی دارند که می‌توانند برای بهبود اطراف جهانشان و برای ساخت آینده‌شان از آن استفاده کنند.

گائینی افزود: این روز به کودکان فرصت می‌دهد تا ارتباط عمیق‌تری با طبیعت برقرار کنند و این ارتباط می‌تواند روحیه و احساساتشان را تقویت کند و آن‌ها را به شهروندانی مسئول و آگاه درمورد محیط زیست و طبیعت تبدیل کند.

وی درباره ارزش درختکاری توسط کودکان سندرم‌داون بیان داشت: درخت‌کاری به کودکان می‌آموزد که به یکدیگر کمک کنند و از جامعه خود بتوانند مراقبت کنند و این مهارت اجتماعی و ارزشمند آن‌ها را برای زندگی مؤثرتر و معنادارتر آماده می‌کند.

گائینی در پایان افزود: روز درخت‌کاری توسط کودکان یک فرصت است که باید به آن احترام گذاشته شود و به طور فعال در آن شرکت کنیم. همچنین این رویداد نشان‌دهنده اراده و انگیزه کودکان برای ساخت یک آینده بهتر است.

گفتنی ست در این مراسم قرار بود ۱۰۰ نهال توسط کودکان سندرم‌داون با همراهی سایر کودکان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد کاشته شود اما به دلیل بارش برف کاشت نهال‌ها به روز دیگری موکول شد. ااین در حالی ست که نهال‌های کاشته شده به نام کودکان ثبت خواهد شد.

اجرای طرح درختکاری توسط کودکان شرکت انرژی دانا

کد خبر 6037990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha