هشدار گوترش به سرنوشت امدادرسانی به غزه در صورت تهاجم به رفح

هشدار گوترش به سرنوشت امدادرسانی به غزه در صورت تهاجم به رفح

دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: هرگونه حمله گسترده به رفح، آخرین میخ بر تابوت برنامه کمک‌رسانی به نوار غزه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونی گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در جریان افتتاحیه پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مواضعی اعلام کرد که فقدان موضع یکپارچه از سوی شورای امنیت در قبال غزه و اوکراین، اقتدار این شورا را به شکلی «مرگبار» تضعیف کرده است.

تارنمای فلسطین الیوم گزارش داد که دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: نقض حقوق بشر در همه جای جهان گسترش یافته است و خاطرنشان کرد که جنایت‌های دسته جمعی و گروگان‌گیری طبق قوانین بین‌المللی جنایت است.

گوترش در ادامه سخنان خود خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه شد و تاکید کرد که حمله گسترده به رفح، میخ آخر بر تابوت برنامه کمک‌رسانی به غزه خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس هر چه زودتر در غزه و آزادی اسرا شد.

وی تأکید کرد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح، پیامدهایی ویرانگر برای ۱.۵ میلیون فلسطینی در این شهر به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: بارها خواستار آزادی فوری تمامی اسرا و آتش‌بس انسانی در غزه شدم و اکنون لازم است اقداماتی برای رسیدن به راهکار دودولتی با استناد به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی انجام گیرد.

پیش از این هم گوترش گفته بود وضعیت کنونی در غزه نشانگر پیامدهای هولناک رکود در روابط بین‌الملل است.

کد خبر 6038456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha