دوجاریک: ساکنان غزه هر روز بمباران و کشته می‌شوند

دوجاریک: ساکنان غزه هر روز بمباران و کشته می‌شوند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از کشتار روزانه ساکنان نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ساکنان غزه هر روزه در معرض بمباران قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند. آن‌ها به خدمات بهداشتی درمانی دسترسی ندارند.

دوجاریک افزود: با کاهش شدید مقدار کمک‌های ورودی به نوار غزه روبرو هستیم. کاروان‌های بشردوستانه سازمان ملل از ۲۳ ژانویه تاکنون نتوانسته‌اند به شمال غزه برسند.

وی افزود: سازمان ملل به مسیرهای امن و نقاط ورودی بیشتر به غزه که شامل شمال آن نیز شوند و همچنین به تسریع در روند بازرسی نیازمند است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در غزه هر روزه در معرض خطر قرار دارند و با کمبود غذا دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

دوجاریک تاکید کرد: گوترش امیدوار است که در سریع‌ترین زمان ممکن آتش‌بس در غزه برقرار شود و اسیران آزاد شوند. تداوم جنگ در غزه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را با مانع روبرو می‌کند.

وی افزود: کامیون‌های کافی برای انتقال کمک‌ها و مواد امدادی در داخل نوار غزه موجود نیست. تلاش می‌کنیم که تأمین مالی آنروا از سوی کشورهایی که این موضوع را تعلیق کرده‌اند ادامه یابد و به نگرانی‌های این کشورها نیز پاسخ داده شود.

دوجاریک همچنین گفت که تلاش‌هایی برای دستیابی به برخی اقدامات جهت کاهش تنش در طول خط آبی میان سرزمین‌های اشغالی و لبنان در حال انجام است و سازمان ملل در حال رایزنی با طرف‌های درگیری جهت کاهش تنش است.

کد خبر 6039522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha