۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۲۱

«با مهر انتخاب کنید»

امیر کعبی

امیر کعبی

اهواز- «امیر کعبی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: خوزستان

حوزه انتخابیه: اهواز، باوی، کارون و حمیدیه


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

امیر کعبی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

سوالات کشوری:

مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

بارزترین آسیب کارکردی عدم اجرای شفافیت و مسئولیت پذیر نبودن برخی نمایندگان با توجه به غیبت و عدم شرکت نمایندگان در مصوبات مجلس می‌باشد.

سوالات استانی:

مسئله بیکاری یکی از مهمترین چالش‌های استان خوزستان است. شما برای رفع این مشکل در حوزه انتخابیه خود چه برنامه‌ای دارید؟

با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی با اعطای تسهیلات کم بهره و همچنین حذف قوانین دست و پا گیر و بومی گزینی در بخش صنعت، معدن و همچنین فرصت‌های شغلی موجود در استان می‌توان آمار بیکاری را در استان کاهش داد.

یکی از مشکلات اغلب شهرهای استان خوزستان، فرسوده بودن و ناکارآمد بود شبکه فاضلاب است، برای رفع این مشکل در حوزه انتخابیه خود چه برنامه‌ای دارید؟

اکثر شهرستان‌های استان از مشکلات مربوط به فرسوده بودن شبکه فاضلاب رنج می‌برند. سالیانه اعتبارات زیادی برای این امر تصویب و تزریق می‌شود ولیکن تاکنون شاهد بهبود وضعیت شبکه آب و فاضلاب بخصوص در اهواز بودایم. به اعتقادم باید ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این موضوع در بودجه سنواتی پیش بینی شود. در کنار این اعتبارات، از محل بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع فعال استان در این امر سهیم شوند.

آیا شما برنامه‌ای برای رفع مشکلات آشامیدنی و کشاورزی حوزه انتخابیه خود دارید؟

اهواز در کنار شهرستان‌های باوی، حمیدیه و کارون درمجموع چهار حوزه انتخابیه هستند که تولید محصولات کشاورزی و همچنین نخیلات جایگاه ممتازی در کشور دارند. ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تأمین نهاده‌های کشاورزی دولتی و همچنین تأمین حقابه کشت به خصوص در تابستان از برنامه جدی بنده خواهد بود. تلاش بنده این است در بخش آب شرب سالم و بهداشتی طرح‌های فعلی تقویت و نسبت و به تأمین و تخصیص اعتبارات ملی و استان تلاش ویژه داشته باشم.

مشکل اصلی استان خوزستان را چه می‌دانید و راهکار حل آن چیست؟

بنظرم باید این سوال را اصلاح کرد و بپرسیم «مشکلات اصلی خوزستان چیست؟» بی شک بیکاری جوانان و افراد تحصیل کرده جزو دغدغه‌های اصلی خانواده است. وضع معیشت مردم رضایت بخش نیست و طبیعتاً مشکلات داخلی، سوءمدیریت و همچنین تحریم در تشدید این موضوع نقش اساسی داشته و دارد.

وضعیت آموزش و بهداشت و درمان و همچنین آب شرب از دیگر مشکلاتی است که از سنوات قبل تاکنون گریبانگیر مردم شده است. استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی و شیلات با اولویت جذب جوانان بومی نقش مؤثری در کاهش بیکاری دارد. همچنین تصویب قوانینی در راستای بهبود معیشت مردم و تأمین و مدیریت منابع آبی و بهره‌مندی از افراد توانمند و دانش در امر کاهش مشکلات آموزش و بهداشت و درمان می‌تواند در این زمینه‌ها اثرگذار باشد.

کد خبر 6040703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha