۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۲

مدیرکل میراث فرهنگی البرز خبر داد؛

ثبت ملی دو درخت چنار کهنسال روستای شلمزار و کوشک زر

ثبت ملی دو درخت چنار کهنسال روستای شلمزار و کوشک زر

ساوجبلاغ- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: دو درخت چنار کهنسال روستای شلمزار و کوشک زر واقع در شهرستان ساوجبلاغ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیدند.

رحیم خاکی در گفت وگو با خبرنگار مهر خبر داد: دو درخت چنار کهنسال روستای شلمزار و کوشک زر واقع در شهرستان ساوجبلاغ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیدند. این اقدام در راستای پاسداشت حفاظت محور و نگهداری از این ثروت ملی و طبیعی انجام شد.

وی گفت: امسال پرونده پنج اثر تاریخی غیرمنقول از البرز شامل انبار تپه شرقی و غربی در نظرآباد، خانه فاتح در کرج، نهر مستوفی یا امیرکبیر در گرمدره که در گذشته تعیین کننده حقابه کرج و تهران بوده و دستکندهای صخره‌ای اشتهارد برای ثبت آماده و ارسال شد که دستکندها به ثبت رسید و منتظر ثبت باقی آثار هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: معرفی و شناساندن میراث فرهنگی یک منطقه به گسترش گردشگری و رونق اقتصاد این حوزه کمک می‌کند، بنابراین توجه به این مقوله برای توسعه اقتصادی یک روستا بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 6040749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha