۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹

حذف رژیم صهیونیستی از بزرگترین نمایشگاه هوانوردی آمریکای لاتین

حذف رژیم صهیونیستی از بزرگترین نمایشگاه هوانوردی آمریکای لاتین

شیلی اعلام کرد که شرکت های اسراییلی را از بزرگترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین که ماه آوریل آینده در این پایتخت این کشور برگزار می شود، حذف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شیلی اعلام کرد که شرکت‌های اسرائیلی را از بزرگترین نمایشگاه هوانوردی در آمریکای لاتین که ماه آوریل آینده در سانتیاگو پایتخت این کشور برگزار می‌شود، حذف می‌کند.

در بیانیه وزارت دفاع شیلی آمده است: بر اساس تصمیم دولت شیلی، شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا (FIDAE) در سال ۲۰۲۴ که قرار است از ۹ تا ۱۴ آوریل در سانتیاگو برگزار شود، حضور نخواهند داشت.

هر چند که این وزارتخانه در بیانیه خود به علت این تصمیم اشاره نکرده است، اما پیشتر دولت «گابریل بوریک» رئیس جمهور چپگرای شیلی آنچه را که واکنش نامتناسب اسرائیل به حمله ۷ اکتبر توصیف کرد، مورد انتقاد قرار داد.

شیلی که بیشترین تعداد فلسطینی‌ها را خارج از جهان عرب دارد، در اواخر اکتبر سفیر خود را در اعتراض به «نقض غیرقابل قبول حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط اسرائیل» در غزه فراخواند.

شیلی همچنین به گروه کشورهایی پیوسته است که از دیوان کیفری بین المللی خواسته‌اند درباره جنایات جنگی احتمالی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شده‌است، تحقیق کند.

کد خبر 6048300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      کار خوبی میکنه.انسان نیستن.و این شعار نیست .واقعا انسان نیستن.حیوانات انسان نما هستن مخصوصا نخست وزیرش در ۷۵ سال گذشته..سازمان ملل ،و حقوق بشر و آژانس اتمی و لاهه هرگز بیانیه ب کشوری ندهند تا این رژیم پاسخگو و تاوان و غرامت بده.صلاحیت ندارن