۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵

با یاد شهید علم الهدی انجام شد؛

تجدید میثاق دانش آموزان با شهیدان هویزه

تجدید میثاق دانش آموزان با شهیدان هویزه

دانش آموزان سمپاد کشور با حضور در یادمان شهدای هویزه و یاد و خاطره شهدای این یادمان ازجمله حسین علم الهدی، با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانش آموزان سمپاد کشور در جریان اردو راهیان پیشرفت و امید از یادمان شهدای هویزه بازدید کردند.

حجت الاسلام دیانی در این بازید به روایت گری و خاطره از سیره شهدا به خصوص شهید محمد حسین علم الهدی پرداخت.

وی گفت: شهید سید حسین علم الهدی در هنگام نمایش سیرک مصری در اهواز در سن ۱۴ سالگی، لانه فساد آنها را بدون آسیب زدن به کسی آتش زد. یکی از مؤثرترین عناصر تشکیل دهنده در عاشورای سال بعد، راهپیمایی این روز بود که حسین پس از راهپیمایی، دستگیر و به زندان منتقل شد. او که به عنوان کوچک‌ترین زندانی سیاسی شناخته می‌شود؛ متحمل شکنجه به‌مدت چندین ماه شده است اما هیچ سخنی نمی‌گوید. پس از این که شهید سید حسین علم الهدی از زندان آزاد شد؛ جوانان سردرگم را با تشکیل انجمن اسلامی و جلسه سخنرانی به اسلام و مکتب دعوت کرد.

حجت الاسلام دیانی افزود: از زمانی‌که شهید سید حسین علم الهدی به اهواز آمد؛ در این شهر، هسته مرکزی سازمان موحدین را با همفکرانش تشکیل داد و بر علیه رژیم شاهنشاهی به مبارزه مسلحانه پرداخت و اعلامیه‌های امام خمینی را تکثیر و پخش کرد. این گروه، اقدامات مهمی نظیر ترور پل گریم و طرح ترور سپهبد محمود جعفریان، فرماندار نظامی خوزستان را انجام داد که موجب فرار دیگر عناصر از ایران شد.

دانش آموزان سر مزار شهدای هویزه با قرائت زیارت عاشورا یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داشته و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

هویزه به‌خاطر جنگ ایران و عراق شهرت دارد. این شهر در ۱۵ دی ۱۳۵۹ و در پی شکست عملیات نصر با یورش نیروهای عراقی تصرف و به‌طور صد درصد تخریب شد. هویزه در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ و در مرحله دوم عملیات بیت المقدس به‌دست نیروهای ایرانی آزادشد.

اغلب شهدای مدفون در این یادمان، در عملیات نصر به شهادت رسیده و بعد از آزادسازی این منطقه در عملیات بیت المقدس، شناسایی و با از خودگذشتگی خانواده‌های آنها در محل شهادتشان دفن شدند.

کد خبر 6049263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha