۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸

حجت‌الاسلام محمدحسنی:

کشوری که پرچم شهدایش بالا باشد پرچم ملی‌اش هم بالا خواهد بود

کشوری که پرچم شهدایش بالا باشد پرچم ملی‌اش هم بالا خواهد بود

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پنجمین گردهمایی یادگاران شهدای ارتش، گفت: کشوری که پرچم شهدایش بالا باشد، پرچم ملی‌اش هم بالا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پنجمین گردهمایی یادگاران شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت روز ملی بزرگداشت شهدا امروز (سه‌شنبه) در این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان یک فرصت طلایی و سرشار از برکات و نورانیت است و همگان باید از این ماه پر فضیلت بهره کافی ببریم.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال را شاکریم که امروز افتخار میزبانی از خانواده‌های محترم شهدا را داریم و امیدواریم همه ما پیرو راه شهدای عزیزمان باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ۲۲ اسفند که در تقویم ملی به عنوان «روز شهید» نام‌گذاری شده است، گفت: همه روزها و ساعات متعلق به شهداست اما به‌صورت نمادین این روز در تقویم گنجانده شده است تا یاد و خاطرات شهدا را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: دِین سنگینی از جانب شهدا بر عهده ما است؛ بنابراین باید امانت‌دار خوبی برای شهدای عزیز باشیم.

محمدحسنی افزود: احترام به شهدا در واقع احترام به خدا و کم لطفی به شهیدان به معنای کم‌ لطفی و کم‌ توجهی به خداست و این کم‌ لطفی تبعات سنگینی در پی دارد؛ بنابراین نباید از شهدا غفلت کنیم چراکه هر کسی از آن عزیزان غفلت کند، مورد غفلت فرشتگان قرار می‌گیرد و خداوند او را به حال خود رها می‌کند.

وی اضافه کرد: کسانی که به یاد شهدا و در راه شهدا قدم برمی‌دارند و در مسیر اهداف متعالی آنان تلاش می‌کنند، مورد رحمت الهی قرار دارند. شهدا هر چه داشتند را در راه خداوند متعال ایثار و خود را فدا کردند و ما باید مسیر آن‌ها را دنبال کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا، بیان خاطرات و ناگفته‌ها، ساخت فیلم و مستند و نوشتن کتاب درباره این بزرگواران موجب برافراشتن پرچم آنان خواهد شد، افزود: شهدا و جانبازان قبل از آنکه شهید و جانباز شوند، پرچم‌دار هستند اما پس از شهادت و جانبازی، خودِ پرچم هستند؛ شهدا پرچمی هستند که دیگران باید آن‌ها را روی دوش و روی دست خود بگیرند و برافراشته کنند.

محمدحسنی با بیان اینکه فرزندان شهدا افتخار می‌کنند که خون مطهر پدران‌شان در رگ‌های آنان جاری است، گفت: کشوری که پرچم شهدایش بالا باشد، پرچم ملی‌اش هم بالا خواهد بود اما اگر روزی این موضوع کم‌رنگ شود، زیانکار خواهیم شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه افزود: حتماً باید از فرزندان شهدا و خانواده‌های آن‌ها که برای پیشرفت کشور می‌تواند کاری انجام دهد، استفاده شود. بهترین و کارآمدترین عمل برای بالا نگه داشتن پرچم شهدا این است که از ظرفیت‌های فرزندان و خانواده‌های شهدا به‌درستی استفاده کنیم.

کد خبر 6053479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha