۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

کاشت درخت متناسب با اقلیم مقابله با آفات را دوچندان می‌کند

کاشت درخت متناسب با اقلیم مقابله با آفات را دوچندان می‌کند

بجنورد_ رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: کاشت درخت متناسب با اقلیم هر منطقه می تواند مقابله طبیعی با آفات را دو چندان کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نوبخت در دیدار با استاندار خراسان شمالی که صبح چهارشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز شهرداری‌های کشور با قدرت برای توسعه فضای شهری، پای کار اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت آمده‌اند. وی بیان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و هجوم آفات و از طرفی محدودیت‌های مبارزه شیمیایی، کاشت درخت متناسب با اقلیم هر منطقه می‌تواند مقابله طبیعی با آفات را دو چندان کند.

وی در ادامه افزود: تا پیش از ۱۵ اسفند کاشت یک میلیارد نهال صرفاً تکلیفی قانونی بود اما با ورود رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر سهم هر ایرانی سه اصله نهال که سالانه ۲۵۰ میلیون درخت می‌شود و طی چهار سال به یک میلیارد درخت می‌رسد، تبدیل به تکلیف شرعی شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه کار حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع تعطیل‌پذیر نیست، ادامه داد: تمامی نیروهای حفاظتی در اقصی نقاط کشور در تعطیلات نوروزی به گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌پردازند.

کد خبر 6054333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha