۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴

دولت برزیل خطاب به یوفا: نژادپرستی در اروپا را متوقف کنید!

دولت برزیل خطاب به یوفا: نژادپرستی در اروپا را متوقف کنید!

دولت برزیل خواستار اعمال جرایم کیفری علیه کسانی شد که در ورزشگاه های اروپا شعارهای نژادپرستانه سر می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت برزیل «اندوه و خشم» خود را نسبت به توهین‌های نژادپرستانه ای که در فوتبال اسپانیا علیه «وینیسیوس جونیور»، بازیکن تیم رئال مادرید وجود دارد ابراز کرد و از یوفا درخواست کرد برای توقف این نژادپرستی‌ها تدابیر ویژه ای اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه‌ای خطاب به دولت اسپانیا و مقامات ورزشی آن کشور، «نگرانی» خود را از حملات مستمر نژادپرستانه علیه این فوتبالیست ابراز کرد و همچنین اعلام کرد که در این خصوص با یوفا در ارتباط است.

در این بیانیه آمده است: «تا زمانی که تحریم‌های کیفری و ورزشی وجود نداشته باشد، نژادپرستان به اقدامات خود ادامه خواهند داد و کمپین‌هایی که علیه نژادپرستی فعالیت می‌کنند نتایج مؤثری به همراه نخواهد داشت».

این وزارتخانه مدعی شد که فوتبال برزیل مبتنی بر چندفرهنگی و تنوع نژادی است و گفت که این ورزش در طول تاریخ ابزاری برای پیشرفت اجتماعی افراد محروم بوده است. وزارت امور خارجه برزیل ضمن ابراز تأسف نسبت به وجود توهین‌های نژادپرستانه در قرن ۲۱ و در قلب اروپا، همبستگی کامل خود را با «وینیسیوس جونیور» اعلام کرد و گفت: «وینیسیوس» بازیکنی بااستعداد و شایسته احترام و تحسین است و چنین بربریت نژادپرستانه ای سزاوار او نیست.

لازم به ذکر است که وینیسوس جونیور از جمله بازیکنانی است که همواره در ورزشگاه‌های اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته است.

کد خبر 6055546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha