۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴

فرمانده انتظامی هرمزگان عنوان کرد؛

کشف ۵۲ تُن انواع مواد مخدر و توقیف ۶۳۰ خودرو در هرمزگان

کشف ۵۲ تُن انواع مواد مخدر و توقیف ۶۳۰ خودرو در هرمزگان

بندرعباس - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۵۲ تُن انواع مواد مخدر، توقیف ۶۳۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و دستگیری سه هزار و ۴۶۴ قاچاقچی عمده و خرده‌فروش مواد مخدر طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان با تبیین عملکرد پلیس این استان اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با همکاری و همدلی سایر عوامل انتظامی استان در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد مقتدرانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، با پیگیری‌های شبانه‌روزی اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان در سال جاری موفق شدند ۶۳۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل موادمخدر را شناسایی و توقیف کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، ۵۲ تن و ۱۴۳کیلوگرم انواع موادمخدر در استان هرمزگان کشف شده است، افزود: این مقدار شامل ۴۱ تُن تریاک، ۹ تن حشیش، ۱۴۳ کیلو هروئین، یک تن و ۶۴۱ کیلوگرم شیشه و ۱۳ کیلوگرم مرفین و ۳۴۶ کیلوگرم سایر مواد مخدر بوده است.

این مسوول ارشد انتظامی استان هرمزگان تعداد دستگیری معتادان کارتن خواب در سال جاری را ۱۱ هزارو ۲۷۰ نفر و دستگیری قاچاقچیان، خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر را سه هزار و ۴۶۴ نفر اعلام کرد.

سردار جاویدان با اشاره به شناسایی و انهدام ۵۱ باند قاچاق کلان مواد مخدر، گفت: امسال با اشراف اطلاعاتی حاکم در استان هرمزگان بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، ۱۵۲ باب املاک و مستغلات و ۶۳۰ دستگاه انواع خودرو متعلق به قاچاقچیان توسط پلیس استان توقیف و در مجموع یک‌هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان وارد شد که در این زمینه به رتبه نخست کشور دست یافته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به تقدیم ۶ شهید مدافع وطن در طی سال جاری از مجموعه انتظامی استان در راستای تأمین امنیت ایران اسلامی، اضافه کرد: در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف، ۱۴ باند کلان قاچاق منهدم، ۶ هزار و ۵۸۳ دستگاه خودرو و ۸۰ فروند شناور حامل و فعال در قاچاق کالا شناسایی و توقیف شده است و مجموع ارزش مالی کالاهای قاچاق کشف شده بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده و بالغ بر هفت هزار پرونده نیز در این خصوص تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در حوزه جرایم نیز ۹۳ باند حرفه ای سرقت منهدم و ۵۷ طرح با محوریت پلیس آگاهی در استان اجرا شده و در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اموال سرقتی کشف شده به مالباختگان و صاحبان آنها عودت شده است.

کد خبر 6056720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha