۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲

شگردهای سارقان منازل در ایام نوروزی تشریح شد

شگردهای سارقان منازل در ایام نوروزی تشریح شد

کرج- رییس پلیس آگاهی استان البرز از مردم خواست شگردهای سارقان در خصوص سرقت از منزل، اماکن خصوصی و خودرو را بشناسند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی در رابطه با شگردهای سرفت سارقان در ایام نوروز، گفت: سارقان، اغلب با پرسه زنی در کوچه‌ها، به دنبال شناسایی منازل خالی از سکنه هستند و به جهت اطمینان از خالی بودن منازل، تراکت و اوراق تبلیغاتی را لای درب ورودی منازل قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین سارقان در برخی مواقع تحت عناوینی مانند پیک و … به درب منازل مراجعه کرده یا در منازلی که دیوارهای آنها کوتاه است یا امکان ورود از پنجره و بالکن فراهم است برای ورود به منازل استفاده می‌کنند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: این سارقان غالباً برای باز کردن درب ورودی از دیلم یا روش توپی زنی (تخریب مغزی قفل) بهره می‌برند، البته در مواردی نیز تحت عنوان مأمور اداره آب، برق یا گاز اقدام به ورود به منازل و سپس سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در خصوص راهکارهای پیشگیری از سرقت منازل و اماکن خصوصی، یادآور شد: مردم گزارش پرسه زنی افراد مشکوک در سر کوچه‌ها و محلات را به پلیس اعلام کنند.

وی گفت: چنانچه تراکت تبلیغاتی لای درب منزل شما یا همسایه‌ها گذاشته شده، آنها را بردارید و به افراد غریبه تحت عنوان پیک یا مأمور سازمان‌های برق، گاز، آب اعتماد نکرده و قبل از شناسایی کامل درب را باز نکنید و اجازه ورود به ساختمان را ندهید.

این مقام انتظامی بیان کرد: جهت اطمینان بیشتر، مردم از درب‌های ضدسرقت و قفل‌های کتابی استفاده کرده و منازل و اماکن خود را به دوربین مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز کنند.

وی عنوان کرد: همشهریان عزیز، به جای پارک خودرو در سطح شهر، از پارکینگ‌های عمومی و نیز ابزارهای امنیت خودرو شامل قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر، جی پی اس، سوئیچ مخفی و مواردی از این دست استفاده کنند.

سرهنگ شجاعی خاطرنشان کرد: در صورت عدم پارک خودرو در توقفگاه عمومی، خودرو یا موتورسیکلت خود را در معرض دید پارک کنید، چرا که محیط‌های خلوت، مکان‌های بهتر و راحت‌تری برای سرقت هستند.

وی گفت: همچنین هنگام پارک کردن خودرو، اسناد و وسایل ارزشمند خود را داخل آن قرار ندهید. هنگام پیاده شدن و ترک خودرو، از بسته بودن کامل درب‌ها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید و حتی اگر برای زمان بسیار کوتاهی قصد پیاده شدن از خودرو را دارید اتومبیل خود را در حالت روشن رها نکنید.

کد خبر 6057415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha