۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد؛

میزبانی تالاب میقان از گردشگران نوروزی

میزبانی تالاب میقان از گردشگران نوروزی

اراک _مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : همزمان با تعطیلات نوروزی، تالاب میقان میزبان گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: تالاب کویری میقان اراک واقع در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اراک از زیستگاه‌های مهم پرندگان بومی و مهاجر و از سرمایه‌های ارزشمند زیست محیطی است که در ایام تعطیلات نوروز امسال به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری طبیعی استان مرکزی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و روزانه صدها گردشگر از تالاب میقان بازدید می‌کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر وضعیت آبی تالاب میقان مناسب است و با توجه به بارندگی‌های اخیر و ورود پساب تصفیه خانه اراک بخشهای مرکزی تالاب دارای آب بوده و تعداد قابل توجه‌ای از پرندگان از جمله فلامینگو، انواع اردک‌ها، تنجه، درنای خاکستری، چوب پا، آبچلیک اکنون در تالاب میقان مشاهده می‌شود.

یوسفی گفت: این سرمایه مهم زیست محیطی در مجموع ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد و به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر بفرد طبیعی و زیستگاهی به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد: تالاب میقان اراک در زمره ۱۰ تالاب مهم کشور است و از اهمیت زیستی بالایی برخوردار است و امید است مسافران و گردشگران نوروزی در حفظ مسائل زیست محیطی این منطقه بکوشند.

کد خبر 6066555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha