۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶

امام جمعه گناوه:

وصایای امیرالمومنین علی (ع) منشور زندگی برای همه است

وصایای  امیرالمومنین علی (ع) منشور زندگی برای همه است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: وصیت نامه امیرالمومنین علی (ع) منشور زندگی برای همه ما و آزادگان جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر دوشنبه در مراسمی به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی (ع) در مسجد شهید حر خسرو ی گناوه با تسلیت ایام سوگواری آن حضرت با بیان اینکه ذکر و یاد آن امام (ع) عبادت است، اظهار داشت: با هیچ کلام و بیانی نمی‌توان حق مطلب را پیرامون شخصیت والای حضرت امیرالمومنین علی (ع) ادا کرد و به تعبیر فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) تنها خدا و پیامبر خدا هستند که نسبت به حق آن امام همام معرفت دارند و ایشان را می‌شناسند.

امام جمعه گناوه افزود: وصیت نامه امیرالمومنین علی (ع) منشور زندگی برای همه ما و برای انسان‌های آزاده جهان است که در آخرین لحظات عمر شریف خود به امام حسن (ع) فرمودند.

وی گفت: در وصیت نامه امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) درباره همسایه، نماز، حج، قرآن و توصیه‌های فراوانی دیگر شده است که در نهج الابلاغه، بیان شده است..

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه بیش از صد سال قبر مطهر حضرت علی (ع) مخفی بود، گفت: همه اینها نشاندهنده اوج مظلومیت و غربت امیرالمومنین (ع) در جامعه است.

وی یادآور شد: دشمنان حضرت امیرالمومنین علی (ع) هم در زمان حیات مبارک آن حضرت و هم بعد از شهادت نسبت به ایشان کینه و دشمنی و عداوت داشتند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: امام علی (ع) اولین کسی که به پیامبر خدا (ع) ایمان آورد و اولین و آخرین کسی که در خانه خدا متولد شد اما دشمنان با تبلیغات گسترده چنین شخصیتی را تارِکُ الصّلاة به جامعه معرفی می‌کنند و خدمات بیشمار آن حضرت را به اسلام و مسلمانان نادیده می‌گرفتند.

وی بیان کرد: جهل و جهالت مردم و جامعه آن زمان بود که باعث مظلومیت امیرالمومنین (ع) شد.

وی با اشاره به اهمیت تلاش‌های علما شیعه در راه امیرالمومنین (ع) و مکتب شیعه یاد آور شد: علما و مراجع شیعه در راه ولایت امیرالمومنین (ع) و حفظ مکتب آن حضرت تلاش زیادی کردند و بسیاری از آنها سرها یشان بالای دار رفته و در این راه به شهادت رسیدند تا امروز افتخار شیعه بودن نصیب ما شود و باید قدردان و شکر گذار این نعمت بزرگ و محبت امیرالمومنین علی (ع) باشیم.

کد خبر 6066721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha