۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر بوشهر:

ایجاد بازارچه برای دستفروشان در بوشهر ضرورت است

ایجاد بازارچه برای دستفروشان در بوشهر ضرورت  است

بوشهر- رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: جمع‌آوری دستفروشان راهکار منطقی نیست، بلکه باید برای آنها فضاهای مناسب و یا بازارچه طراحی و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه گرشاسبی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی قدس حضور در راهپیمایی این روز در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین را یک ضرورت دانست.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر ساماندهی دستفروشان در سطح شهر بوشهر را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه دستفروشان مجرم نیستند، تصریح کرد: این مجموعه افرادی از جامعه هستند که به دلیل عدم تأمین مسائل اقتصادی برای امرار معاش در گوشه‌های مختلف جامعه، خیابان‌های سطح شهر در حال فعالیت هستند.

گرشاسبی افزود: برخی افراد در شهرداری بوشهر بدون حکم از بالادستی اقدام به برخورد و تخریب اموال و یا جمع‌آوری دستفروشان می‌کنند که این راهکار جوابگو نیست و نتیجه مطلوبی در بر ندارد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر بوشهر تصریح کرد: در شورای ششم بوشهر بارها پیشنهاد ساماندهی در ایجاد اماکن مناسب برای دستفروشان و اقشار کم درآمد یا بی‌بضاعت به ویژه زنان سرپرست خانوار داده شده که تاکنون عملیاتی نشده است.

گرشاسبی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در ساماندهی دستفروشان خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مجوز فعالیت مشاغل سیار در درگاه ملی قرار داده شد تا پس از ثبت‌نام و درج مشخصات افراد، فضای مورد نیاز برای حضور آنها را برنامه‌ریزی کنند و در این زمینه به شکل رسمی به شغل دست‌فروشی نگاه شده است که از شهرداری بوشهر درخواست می‌شود از این طرح الگوبرداری کند و دستفروشان سطح شهر بوشهر در سازوکارهای قانونی ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری دستفروشان راهکاری منطقی نیست، تأکید کرد: برای دستفروشان در سطح بوشهر باید فضاهای مناسب و بازارچه که به اصناف و کسبه آسیب وارد نکند در نظر گرفته شود تا شهر از این حالت نازیبا خارج شود.

کد خبر 6068451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha