۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

ضیافت افطاری روزه اولی‌ها برگزار شد

ضیافت افطاری روزه اولی‌ها برگزار شد

ضیافت افطاری روزه اولی‌ها به همت سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در راستای ایجاد علاقه به روزه داری در بین دهه نودی ها و آشنایی آنها با تکالیف دینی خود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه گنجی مسؤول اجرای محفل روزه اولی‌ها بیان کرد: ضیافت افطاری روزه اولی‌ها به همت سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در راستای ایجاد علاقه به روزه داری در بین دهه نودی ها و آشنایی آنها با تکالیف دینی خود برگزار شد و گفتنی است که ثبت خاطره اولین سال روزه داری شور و شوق دانش آموزان و دختران هشت و نه ساله بسیار دیدنی بود.

وی افزود: ابتدای این مراسم یکی از نخبگان روشندل ممتاز کشوری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران سرکار آرزوی اسلامی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و اجرایی مجری جوان صداوسیما نرجس شایان به همراه اجرایی گروه‌های سرود متنوع دختران جوان و روزه اولی در حضور پیشکسوتان مداح زینب بخش این محفل بود. لازم به ذکر است در ادامه پناهیان و بعد از اجرای مناجات و اذان خوانی گروهی مغرب به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه روزه اولی‌ها به صورت جمعی و با هدایتگری پیشکسوتان مداح خواهر به مدیحه سرایی پرداختند.

گنجی در بخش دیگر گفت: در راستای مقابله با هجمه سنگینی که دشمن علیه نسل نوجوان و جوان راه انداخته است، برنامه محفل روزه اولی‌ها با محوریت آشنایی دهه نودی ها و هشتادی‌ها با سبک زندگی اسلامی و شهدا و ترویج ارزش‌های اسلامی دنبال شد. خانواده‌ها نیز از اجرای این برنامه استقبال کردند.

وی از برگزاری گفتمان شیرین جهت آشنایی دهه نودی ها با احکام دین در این مراسم خبر داد و یادآور شد: اجرای سرود، اقامه نماز جماعت، صرف افطاری و تجلیل از روزه اولی‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود. همچنین در مراسم جشن تکلیف روزه اولی‌ها نیز در راستای خاطره سازی، تکریم و نکوداشت نخستین سال روزه داری و بندگی و همچنین ارتقای اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان نیز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برگزار شد. لازم به تاکید است که دین داری واقعی نیازمند شناخت درست است و شناخت صحیح از دین با قرآن خواندن، تمسک به اهل بیت (ع) و مطالعه تاریخ محقق می‌شود.

کد خبر 6072452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • النا IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 0
      خانم مداحی عالی بودند مخصوصا اذانش با تشکر از همه