۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

مدیرکل زندان‌های فارس:

۶۵۰ زندانی غیرعمد در یک سال اخیر به همت خیرین و شاکیان آزاد شدند

۶۵۰ زندانی غیرعمد در یک سال اخیر به همت خیرین و شاکیان آزاد شدند

شیراز - مدیرکل زندان‌های فارس از آزادی بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: مجموع بدهکاری‌ها رقم ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌هایی که انجام شد و با کمک خیرین و البته گذشت شکات پرونده‌ها، بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد با مجموع بدهکاری ۱,۸۳۰ میلیارد تومان آزاد شدند افزود: بزرگترین خیرین ستاد دیه، خود شکات هستند که این بار به میزان ۷۵۸ میلیارد تومان از حق و حقوق خودشان گذشت کردند.

مدیرکل زندان‌های فارس با تقدیر از همکاری دادگستری استان فارس بیان کرد: این ارگان همواره به تقاضای اعسار زندانیان در اسرع وقت رسیدگی کرد و مجموعاً ۷۵۸ میلیارد تومان اعسار پرونده‌ها را پذیرفت و از هر امکانی که بود برای آزادی زندانی دریغ نکرد.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: درمجموع ستاد دیه از منابع مختلف ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ ملیون پرداخت کرد تا آزادی بیش از ۶۵۰ نفر از زندانیان جرایم مالی فراهم شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۳ نفر زندانی محکوم مالی در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند، گفت: مجموع بدهکاری این افراد بیش از ۱,۷۰۰ میلیارد تومان است اما اگر ستاد دیه ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار داشته باشد، با این فرآیند امکان آزادی همه این ۹۵۳ نفر فراهم می‌شود.

کد خبر 6073304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha