۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۷

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام:

شور قرآنی امسال در ماه مبارک رمضان وصف ناپذیر بود

شور قرآنی امسال در ماه مبارک رمضان وصف ناپذیر بود

تربت جام- رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام گفت: استقبال مردم شیعه و اهل سنت تربت جام به ویژه جوانان و نوجوانان از محافل قرآنی تحسین برانگیز و شور قرآنی امسال وصف ناپذیر بود.

حجت الاسلام علی اصغر علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علی رغم تقارن ایام ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، استقبال مردم شیعه و اهل سنت تربت جام به ویژه جوانان و نوجوانان از محافل قرآنی تحسین برانگیز و شور قرآنی امسال وصف ناپذیر بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی، قرآنی این ایام گفت: کار ویژه تبلیغی امسال در ایام ماه مبارک رمضان طرح مسطورا و زندگی با آیه‌ها بود که در ۲۰۵ جلسه قرآن کریم در قالب‌های مختلف حفظ موضوعی، تبیین، تدبر و تشریح آیات منتخب طرح مسطورا تلاش شد تا مردم شهرستان تربت جام بتوانند با سی فراز منتخب ارتباط برقرار کنند و با قرآن زندگی کنند.

وی افزود: اقدامات زیادی در اماکن مختلف شهری و روستایی، مساجد، خانه‌ها و مؤسسات قرآن، در بسط و گسترش مبانی و فرهنگ قرآن کریم در قالب طرح مسطورا صورت گرفت و ۳۰۰ جلد کتابچه مسطورا توزیع شد.

علیپور ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر در این ایام برگزاری آئین جزخوانی قرآن کریم بود که شاخص ترین آنها آئین جزخوانی مصلی الغدیر و مزار شیخ احمد جامی بود که به صورت روزانه در سخنرانی آغاز آئین جزخوانی، آیات منتخب طرح مسطورا تبیین و تدبر و تشریح شد همچنین در این ایام آئین جزخوانی نوجوانان با تلاوت مرتلین نوجوان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام بیان کرد: اعزام ۷۰ نفر مبلغ و مبلغه به صورت دائمی و ۶۰ نفر مبلغ و مبلغه به صورت مناسبتی در سطح شهر و روستاها را می‌توان از جمله اقدامات مؤثر در ماه مبارک رمضان برشمرد.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم افطاری و نشست وحدت و مقاومت با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی مناطق تلفیقی خراسان رضوی در حمایت از مردم مظلوم غزه و برگزاری مراسم افطاری نذر تبلیغ و تقدیر از مبلغینی که در روستاهای محروم خدمت می‌کنند و برگزاری همایش ۲۷۰ نفره فعالان قرآنی این شهرستان از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان بود.

کد خبر 6074615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha