۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵

مهر گزارش می دهد؛

عید فطر پاداش بندگی واقعی از درگاه معبود

عید فطر پاداش بندگی واقعی از درگاه معبود

مشگین شهر – عید سعید فطر بعد از یک ماه صیام و امساک از خوردن و آشامیدن لحظه رسیدن به پاداش الهی است که در این روز به مومنان واقعی اعطا می شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - شیرین اسلوب: مردم مؤمن و روزه دار مشگین شهر اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می‌طلبند؛ اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.

اهالی خداجوی مشگین شهر به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت در پیشگاه خداوند متعال فضایی سراسر همدلی در شهر خود ایجاد می‌کنند و بعد از نماز عید، مردم برای عید دینی به خانه یکدیگر می‌روند.

عید فطر پاداش بندگی واقعی از درگاه معبود

عید دیدنی معمولاً به صورت جمعی و گروهی انجام می‌شود و کوچکترها به دیدن بزرگترها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌روند و خانه سادات، روحانیون، شیوخ و ریش سفیدان میزبان افراد مختلفی می‌شود که برای تبریک عید آمده‌اند.

عید فطر یک جشن مذهبی است که مسلمانان در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند و نشان دهندهٔ پایان ماه رمضان و شروع ماه شوال از طلوع تا غروب خورشید است.

روز اول ماه شوال را بدین سبب عید فطر خوانده اند که در این روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشامیدن برداشته شد و رخصت داده شد که مؤمنان در روز افطار کنند و روزه خود را بشکنند.

امسال عید سعید فطر چهارشنبه ۲۲ فروردین در میان روزه داران مؤمن و متدین در مسجد مصلی امام مشگین شهر برگزار شد.

عید فطر یکی از اعیاد مهم در بین مسلمانان است که زیرا در این روز پس از یک ماه بندگی و اطاعت خداوند، بندگان پاداش خود را از خداوند طلب می‌کنند و امام باقر (ع) نیز در این رابطه از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده است؛ اول روز شوال روز عید فطر منادی ندا می‌دهد؛ ای مؤمنان صبحگاهان برای گرفتن عیدی و جایزه خود بروید.

عید فطر عید اهل تسلیم و عید روزه دارانی است که با موفقیت وظیفۀ بندگی خود را دراین ماه انجام داده‌اند و دراین آزمون معنوی سربلند و موفق بیرون آمده‌اند. روز جشن کسانی است که از مهمانی خدا برگشته‌اند و از خوان آسمانی برخوردار شده‌اند.

عید فطر پاداش بندگی واقعی از درگاه معبود

عید فطر موعد رسیدن به قرب الهی

امام جمعه مشگین شهر گفت: حکمت ماه مبارک رمضان رسیدن به مقام متقین است اهل تقوا، اهل فضیلت هستند که به واسطه تقوا اهل فضیلت می‌شوند.

حجت الاسلام رضا باوقار خاطرنشان کرد: زیباترین و نورانی‌ترین بعد تقوا، مقام متقین شاهراه رسیدن به مقام ابرار است ایمان به خدا، معاد، فرشتگان الهی و پیامبران الهی اولین اصل زیست انسان‌ها ی ابرار است بعد از ایمان ایثار و انفاق و بخشش‌ها است، نماز سمبل و نماد و احیا همه ارزشهای الهی است.

عید فطر پاداش بندگی واقعی از درگاه معبود

حجت الاسلام صادق صمدی رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: فطر، عید اولیا الله و روزه دارانی است که گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند و در این روز فرا خوانده شوند تا جوایز و هدایان را دریافت کنند.

در این روز روزه گرفتن حرام و پرداخت فطریه واجب است همچنین در روایات در رابطه با فضیلت و اهمیت این روز نکات متعددی ذکر شده است و در مفاتیح الجنان نیز برای آن اعمال مختلفی مانند احیای شب، نماز شب ویژه شب عید فطر و قرائت برخی ادعیه مطرح شده است.

عید فطر پاداش بندگی واقعی از درگاه معبود

نازنین زهرا ۱۲ ساله که همراه مادرش در نماز عید فطر شرکت کرده بود، گفت: روز عید فطر روز جمع شدن مسلمان به دور همدیگر، روز خوردن و نوشیدن، روز زکات و روز سپاس از پروردگار عالم است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر تمامی ما انسان‌های آزاده و مؤمن واجب است تا دستاوردهای ماه رمضان را در تمامی روزهای سال حفظ کرده و فقیران را بهتر درک کنیم با مردم مهربان‌تر برخورد کنیم، اعضای بدن را از گناه کردن دور نگه داریم و چشم‌ها را از آنچه نباید دید، دست‌ها را از آنچه نباید کرد، زبان را از آنچه نباید گفت و گوش‌ها را از آنچه نباید شنید برحذر داریم.

کد خبر 6075064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha