۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۹

یک مدیر دانش بنیان به مهر خبر داد؛

ساخت «زیردریایی هوشمند» با قابلیت کنترل هیبریدی

ساخت «زیردریایی هوشمند» با قابلیت کنترل هیبریدی

فناوران ایرانی در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیردریایی هوشمند با قابلیت کنترل هیبریدی شدند که قادر به بازرسی و شناسایی تاسیسات زیر آب است.

امیر خیام در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متخصصان و فناوران این شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیردریایی هوشمند شدند که توانایی کنترل هیبریدی دارد و بر پایه فناوری هوش مصنوعی است. همچنین این محصول اتوماتیک بوده و توسط پهپاد حمل می‌شود.

این فعال فناور شناسایی عیوب و بازرسی دقیق تأسیسات زیرابی، هدفگذاری و تغییر هدف، انجام عملیات‌هایی مثل جوشکاری زیر آب و حمل قطعات زیر آب را از توانایی‌ها و قابلیت‌های این زیردریایی هوشمند برشمرد.

وی با بیان این مطلب که این زیردریایی موقعیت یاب اختصاصی خودش را دارد و دقتش در حد سانتی متر است، اظهار کرد: چندین شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیر دریایی برای بازرسی تأسیسات از جمله تأسیسات نفتی شده اند اما محصول شرکت ما یک سیستم چند منظوره و یکپارچه است و هزینه کمتر و سرعت بالاتری دارد.

مدیر این شرکت دانش بنیان درباره صادرات این محصول دانش بنیان به سایر کشورها گفت: در حال حاضر با دو کشور حاشیه خلیج فارس، امارت و عمان رایزنی شده است اما ما برای صادرات و فروش محصول در کشورهای خارجی به دلیل تحریم‌ها و نحوه انتقال پول با چالش‌هایی مواجه هستیم و از طرف دیگر چون خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهیم به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ما یا اقدام به فروش خود محصول می‌کنیم و یا فروش خدمات داریم که در بخش ارائه خدمات، شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی بسیار استقبال کرده اند.

خیام ضمن اشاره به اینکه سالیانه حدوداً ۲۰ میلیارد تومان فروش محصول و یا ارائه خدمت داریم، گفت: پیش از تولید این زیردریایی توسط این شرکت دانش بنیان، این محصول وارداتی بود که البته با ویژگی‌های کمتر و بدون فناوری هوش مصنوعی به کشور وارد می‌شد و برای تأمین قطعات یدکی آن چالش وجود داشت که خوشبختانه توانستیم آن را بومی سازی کنیم. قیمت این محصول ۱ میلیارد تومان است که نسبت به نمونه خارجی آن قیمت پایین‌تری دارد.

کد خبر 6075349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      دست شما عزیزان درد نکند که جهت پیشرفت کشور آستین بالا زدید و سعی که از شما دارم تمام مسائل مربوط به این موضوع را از ریشه حل بکند طوری نباشد که به خاطر تحریم دست وپای شما بسته باشد انتظار اینست که تمام قطعات را خودتان تولید بکنید یا به یک شرکت دانش بنیان احداث بشود جهت تولید تمام قطعات.
    • عباس تخویجی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      فقط دانشمندان ایران عزیزم دانشمندان ای مرزوبوم جهان راشوکه خواهندکردبشینیدونگاه کنید
    • Diver IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      سلام خانم چابوک، ممنون از متنتون،،، سرکار خانم و یا تیم کارشناسی جسارتا اگه ممکنه یه لینک ارتباط بااین شرکت دانش بنیان از طریق ایمیل برای بنده ارسال کنید، ممنون از لطفتون
    • Diver IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      بنده در این زمینه تجارب زیادی دارم و تمایل دارم داشته ها و اندوخته های علمی و عملی که در مدت ده سال کسب کردم از طریق امثال این شرکتهای دانش بنیان به کار بگیرم تا بتونم در راستای شکوفایی روزافزون کشورم ایران هرچنداندک، سهیم باشم،لطفا هراقدامی میتونید انجام بدید، دریغ نکنید، سپاس