۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۹

وزیر علوم به مهر خبر داد؛

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

وزیر علوم گفت: در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه ای برای جذب هیات علمی از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیأت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

کد خبر 6086721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      23 3
      کار بسیار درستی هم هست
      • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
        4 1
        این نظریه خوب هست، برای دانشگاه فرهنگیان که تاسطح دبیری دانشجو پرورش میدهد چطور؟
    • سوادکوهی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      9 8
      اصلا کسی که مدرک دیپلم کار و دانش یا فنی و حرفه ای دارد، فقط تا مقطع فوق دیپلم باید ادامه تحصیل دهد و بعد برود در کارخانه یا جایی مشغول شود. بعد ۴ سال بگذرد و اگر دوست داشت، ادامه تحصیل دهد. آن هم تا مقطع کارشناسی تا بالاتر.
    • فرناز IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      13 2
      البته معلمان نهضتی و امتیاز متاهل بودن وبچه داشتن برای معلم شدن ریشه علم را نابود کردن،وزحمت،وهزینه تحصیل والدینی که بچه درحال تحصیل درمقطع ابتدایی را دارد زیاد کرد،چون باید معلم باسواد خصوصی برای بچهاشان پیدا کنن
    • تیرداد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      11 2
      کسی که می خواهد در دانشگاه فرهنگیان استخدام شود، چون قرار است معلم تربیت کند هم باید از بهترین دانشگاه های ایران دکتری داشته باشد هم باید فردی متعهد و دلسوز باشد. الان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بهترین دانش اموزان انتخاب می شوند.
    • یعقوب IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      7 3
      تصمیم بسیار خوبی است. اساتید دکترا را نیز انتقال دهند به سایر دانشگاهها
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      4 1
      کاملآ درست فرموده اند.و در این راستا تمایل به سواد بیشتر پیدا میشود تا مدرک گرایی
    • حسینی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      1 2
      با عرض سلام.خیلی خوبه که دانشگاههای فنی حرفه ای اساتیدرشته های فوق لیسانس معماری،طراحی شهری و...را که در دانشگاههای پیام نور و...به صورت حق التدریس با حق الزحمه خیلی کم تدریس دارنداستخدام کنند،که زحمات چندین ساله شون جبران بشه
      • ماری IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
        6 0
        دانشگاه فنی و حرفه ای بالای 10000 مدرس حق التدریس بلاتکلیف با فعالیت بیش از ده سال در این دانشگاه دارد. این که میفرمایید اساتید حق التدریس سایر دانشگاهها را جذب کند آدمو یاد چراغی که به خانه رواست....
    • رامین IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      8 0
      عجب تصمیم مسخره ای. اول اینکه داشتن مدرک دکتری با فوق لیسانس از نظر سطح علمی قابل مقایسه نیست و در ثانی بنده ۴ ساله حق التدریس این دانشگاه هستم و حتی ارزش قائل نیستن و چند غاز دستمزد رو هم نمیدن. بخدا قسم هنوز حق الزحمه ترم پیش رو نداده اند. اونم ساعتی ۲۸ هزار تومن ناقابل. خجالت بکشید
    • مسعود IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      گفتن برای هيت علمی جذب نکنند نگفتن توریس نکنند
    • AE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      7 1
      کار غلطی است. تجربه های جهانی خلاف این را نشان می دهد. سطح دانش در جامعه جهانی به حدی بالا رفت که اساتید دکتری هستد. تجربه دانشگاههای فنی و حرفه ای آلمان به عنوان پیش قراول فنی و حرفه ای را نگاه کنید.
    • حجت اله IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      1 3
      تصمیم خوبی است و افسوس که این تصمیم دیر اتخاذ شده است .
    • سیما ایزدپناه US ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      2 1
      استاد دانشگاه باید بار علمی بیشتر نسبت به دانشجو داشته باشد دانشگاه فنی حرفه ای اشتیاق ادامه تحصیل دانشجو رو از بین می برد این همه درس خوندیم دکتری گرفتیم هیات علمی فقط برای ارشد شد ؟
    • اسد UA ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      4 0
      هیات علمی فقط باید مداح باشه دکتر میخواییم چکار
    • یاس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      دلیلی که آقای وزیر آوردند این است که:((( چون وقتی عضو هیأت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.))) اولا خب این شرایط رو در فنی و حرفه ای ایجاد کنید، چه طور اساتید سایر دانشگاه ها در همان دانشگاه ارت
    • پیام IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      بدترین تصمیم ممکن، بی عدالتی در این تصمیم به اوج رسیده، آیا موقع گرفتن این تصمیم به فکر اساتید حق التدریس دکتری که سالهاست دانشگاه فنی حرفه ای را سرپا نگه داشته اند بوده اید؟ چرا با زندگی ما بازی میکنید؟