۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۰

پرداخت بدهی های ۳۵ میلیارد تومانی راهداری به پیمانکاران

پرداخت بدهی های ۳۵ میلیارد تومانی راهداری به پیمانکاران

رییس سازمان راهداری از پرداخت بدهی ۳۵ میلیارد تومانی این سازمان به پیمانکاران خبر داد و گفت: تا خرداد ماه امسال پروژه‌هایی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: در سال گذشته پروژه‌های راهداری و حمل و نقلی استان قم با صرف اعتبار قریب به ۱,۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شد که شاخص‌ترین آن‌ها اتمام پروژه مهم نصب نیوجرسی در اتوبان قم - تهران بود. هم‌اکنون پروژه‌های متعددی در حوزه راهداری در سطح استان قم به ارزش قریب به ۱,۲۵۰ میلیارد تومان در حال آغاز عملیات اجرایی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حجم بالای ترافیک در اتوبان تهران - قم، تاکید کرد: این اتوبان به عنوان دومین اتوبان پرتردد کشور و عبور خودروهای ۱۷ استان کشور، جوابگوی تقاضای کنونی ترافیک نبوده و ضروری است با استفاده از ظرفیت جاده قدیم قم - تهران برای رفع ترافیک این محور در کوتاه مدت چاره‌اندیشی شود.

امانی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای نهضت آسفالت در سال جاری گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای دو برابر آسفالت در سطح جاده‌های کشور در مقایسه با سال گذشته انجام شده و در حال ابلاغ مجوزها و اعتبارات به استان‌ها هستیم.

وی با اشاره به هدف گذاری اجرای آسفالت به طول ۱۰ هزار کیلومتر در ۱۰ کریدور اصلی و ترانزیتی کشور در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: ارزش قراردادهای روکش آسفالت در سال جاری به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و برای تحقق این هدف، علاوه بر اعتبارات کنونی، به کمک مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی نیاز است. همچنین به مرور زمان بدهی قریب به ۳۵ هزار میلیارد تومانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به پیمانکاران پروژه‌های راهداری در حال پرداخت است.

امانی گفت: تا خرداد ماه امسال پروژه‌هایی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری می‌شوند که بخشی از این پروژه‌ها در جریان سفرهای استانی و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شوند. کار تأمین منابع و خرید ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مأموریتی انجام شده است و با تصویب هیأت دولت، به ناوگان راهداری کشور افزوده می‌شوند.

کد خبر 6102779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha