۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳

فرهنگی مطرح کرد؛

تاریخ دیوان سالاری ایرانیان افتخار آمیز است

تاریخ دیوان سالاری ایرانیان افتخار آمیز است

چهره ماندگار مدیریت ایران با تاکید براینکه تاریخچه دیوان سالاری در کشورمان به بیش از سه‌هزار سال برمی‌گردد، گفت: تاریخ دیوان سالاری ایرانیان افتخار آمیز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبر فرهنگی استاد دانشگاه تهران و چهره ماندگار مدیریت ایران با حضور قاسم صفایی‌نژاد، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی و نویسنده اثر در غرفه این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

فرهنگی در این مراسم درباره کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» گفت: این کتاب حاصل بیش از ۵۰ سال مطالعات من بوده است که در شش جلد فیش‌برداری شده بود که امروز یک جلد آن رونمایی شد و در آن تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران آمده است.

وی به توضیحاتی پیرامون این کتاب پرداخت و با تاکید براینکه تاریخ دیوان سالاری ایرانیان افتخار آمیز است، افزود: در جلد اول کتاب، یک‌سری از مباحث نظری دیوان‌سالاری را مطرح کرده‌ام که در سرزمین ما که بیش از سه‌هزار سال تاریخ مدون دارد همین‌طوری اداره نمی‌شده است بنابراین نیاکان ما با خون دل و فراز و فرودهای مختلف آن را حفظ کرده‌اند و آن را تقدیم به ما کرده‌اند تا بتوانیم آبادتر و بهتر آن را به نسل‌های آینده تقدیم کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: در جلد اول این مجموعه تاریخ دیوان‌سالاری قبل از اسلام، اوایل اسلام، دوره پیامبر (ص) به تحریر در آورده شده است. در جلد دوم دوره خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس نگاشته شده است. ردپای ایرانیان بعد از دوره خلفای بنی‌امیه و بنی عباس که به‌مدت ۵۰۰ سال طول کشیده است، در اداره مملکت وسیع اسلامی از مرزهای چین تا قلب اروپا مهم و برجسته است. این مملکت فراز و فرودهای بسیار زیادی را دیده پس باید بسیار به آینده امیدوار بود. (DNA) فرهنگ ایران بسیار قوی است و توانسته قوم مغول را تغییردهد و خیلی خوشحالم که در سال‌های آخر عمر به تاریخ کشورمان که خیلی مشعشع است، می‌پردازم.

پروفسور علی‌اکبر فرهنگی (متولد ۱۳۲۱- طالقان) در طول عمر خود به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگون از ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات همت گمارده است. او در دو رشته مدیریت و ارتباطات موفق به کسب درجه دکتری شده و در رشته ارتباطات سازمانی درجه فوق دکتری را کسب کرده است. از این استاد ممتاز دانشگاه تهران، تا به‌حال ده‌ها کتاب و مقاله ارزشمند منتشر شده است. پروفسور فرهنگی در سال ۱۳۸۴ چهره ماندگار مدیریت ایران شد.

کد خبر 6103051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha