۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۴

محمدی مطرح کرد؛

درآمد۳۰ میلیون تومانی ماهانه مافیای زباله از هر زباله‌گرد

درآمد۳۰ میلیون تومانی ماهانه مافیای زباله از هر زباله‌گرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به درآمد۳۰میلیون تومانی ماهانه مافیای زباله از هر زباله‌گرد گفت:۶۰ تا ۷۰ درصد زباله گردی در شهر تهران کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره سازمان مدیریت پسماند در نشست خبری اظهار داشت: ۹ ماه از حضور من در مدیریت پسماند می‌گذرد و خدمات شهری زیرساخت لازم دارد، ما به این موضوع جهت تغییرات نیاز داریم. اکنون قراردادها اصلاح‌ها و در زمینه تأمین نیروی انسانی و ماشین آلات نتایج خوبی گرفته‌ایم و محتوای قرارداد با کارهای ما همخوانی دارد.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره سازمان مدیریت پسماند گفت: نگاه صرفه جویی در انجام خدمات نداریم و رقم قراردادها را آن را افزایش و پرداختی پاکبان‌ها را بیشتر و به ۱۲ تا ۱۶ میلیون رسانده‌ایم.

محمدی بیان داشت: بکارگیری کودک‌کار جرم است و ما برخورد با پیمانکارانی که این کار را انجام دهیم خواهیم داشت. اتباع بیگانه هم که مجاز باشند، می‌توانند در سن قانونی مثل سایر شهروندان کار کنند.

وی افزود: حقوق کارگران مدیریت پسماند نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و زمان پرداخت حقوق‌ها ۳۰ ماه است.

به گفته محمدی، آمارها نشان می‌داد تا پیش از اجرای قراردادهای جدید حدود ۵ تا ۶ هزار زباله گرد داشتیم که در حال حاضر به حدود هزار زباله گرد، کاهش پیدا کرده است. زباله گردی جرم است و با ریشه های این معضل برخورد می کنیم و بیش از ۸۰ گاراژ که محل دپوی زباله بود، شناسایی و جمع آوری شد.

محمدی گفت: یک هزار و ۵۰۰ تُن زباله جمع آوری کردیم و بیش از ۸۰ گاراژ پلمب شد و الان دیگر صرفه اقتصادی برای زباله گردی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله گردی در شهر تهران کاهش پیدا کرده است و ۸۰۰ ماشین حمل زباله در تهران وجود دارد که مدل نیمی از آن ۱۴۰۲ است.

وی یادآور شد: نوسازی را هم بخش خصوصی با مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان انجام داده است.

وی همچنین گفت: تا الان ۱۰۰ نفر از کولی و کتفی ها به عنوان پاکبان جذب شده‌اند.

مدیرعامل پسماند تهران گفت: رفت و روب شهر را سعی می‌کنیم با حداقل آسیب به لحاظ ترافیکی انجام بدهیم و باید گفت که ۲۴ ساعت کار جمع آوری پسماند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ساعت ۶ صبح باید شهر را تنظیف شده تحویل شهروند بدهیم؛ حمل زباله از ۹ شب آغاز و تا ساعت یک تمام شود البته بعضاً تا سه صبح طول می‌کشد و از ساعت یک شب تا ۶ صبح پاکبان ها کار رفت و روب انجام می‌دهند.

به گفته محمدی، مکانیزمی که گفته شد استاندارد کار است اما معمولاً متناوب است و پشت بند آن ماشین‌های مکانیزه شست و شو را از ساعت یک شیء باید شروع کنند اما واقعیت خیلی جاها اینگونه نیست چراکه از ساعت اول صبح پسماند در داخل مخازن ریخته می‌شود.

وی ادامه داد: شما در نظر بگیرید ساعت ۱۰ صبح بازاری‌ها مخازن را پر می‌کنند یا فروشگاه داران یک زمان دیگر و ما باید به صورت مستمر نسبت به پاکسازی مخازن و خالی کردن مخازن کنیم.

محمدی این را هم گفت: شهروند ما در هر ساعت زباله را بیرون می‌گذارد و اطراف مخزن پسماند، زباله گرد داریم البته که سه بار حمل زباله را به غیر از ساعت ۲۱ داریم.

وی گفت: سخت‌ترین منطقه برای جمع آوری پسماند منطقه ۱۲ است و ۲ میلیون جمعیت شناور در روز داریم و جمعیت شب آن کمتر از ۳۰۰ هزار است و مناطق ۱۱ و ۱۲ ساعت به ساعت نگهداشت و جمع آوری پسماند داریم.

وی افزود: منطقه ۲۲ که بار زباله کمتر است ۲ بار و برخی مناطق سه بار و در تابستان البته این پاکسازی مخازن و شست و شو بیشتر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند گفت: اگر فرهنگ قرار دادن زباله در پسماند در ساعت ۲۱ نهادینه شود کار راحت تر شده و جدول شویی و مخازن شویی راحت تر انجام می‌شود.

وی افزود: قراردادهایمان با پیمانکار براساس منطقه با پیمانکار متفاوت است و ماهی چهار بار مخازن شسته می‌شود.

محمدی ادامه داد: جداول خیابان و گاردریل های بزرگراه‌ها و خیابان‌ها اصلی از جمله اتوبان امام علی (ع) شسته می‌شود اما خیابان‌های فرعی قطعاً در روز شست و شو نمی‌شود.

به گفته وی، حجم زباله جمع آوری شده در فروردین ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و یکی از دلایل این است که در قرارداد براساس کیلوگرم تنظیم شده است.

محمدی تاکید کرد: ۵۰ درصد ناوگان ما نوسازی شده است و سامانه توزین ما ساعت ورود خودروها و ماشین‌های مکانیزه را ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر یک روز پاکسازی انجام نشود ببینید شهر به چه وضعی می‌افتد و در خیلی شهرهای دنیا یک روز در میان زباله‌ها را جمع می‌کنند اما در تهران وضع اینگونه نیست و چند بار در روز است که این موضوع هزینه‌هایی زیادی به شهر تحمیل می‌کند.

محمدی یادآور شد: اصلی ترین موضوع ما فرهنگ سازی ساعت ۲۱ برای گذاشتن زباله در مخازن پسماند است تا موش و جانوران و زباله گردی کم شود. ۳۰ درصد زباله تهران خشک است و با طرح نوماند ۱۲۰۰ تن زباله خشک را روزانه می‌توان تفکیک کرد.

وی با اشاره به درآمد ۳۰ میلیون تومانی ماهانه مافیای زباله از هر زباله‌گرد بیان داشت: ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد کثیف زباله گردی طی یک ماه است که ما مقابل آن ایستاده‌ایم و می‌خواهیم با نوماند منفعت به شهروندان باز گردد.

مدیرعامل سازمان پسماند گفت: در مورد بوی ناشی از گاز متان چند دستگاه مقصر بود و شهرداری تهران ۱۰ درصد به دلیل آرادکوه مقصر بوده است.

کد خبر 6103733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha