۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۷

فرماندار رشت:

امیدآفرینی در کنار خدمت به مردم مهم ترین وظیفه یک مسوول است

امیدآفرینی در کنار خدمت به مردم مهم ترین وظیفه یک مسوول است

رشت- فرماندار رشت گفت: امیدآفرینی در کنار اعتماد سازی و خدمت به مردم مهم ترین وظیفه یک مسوول به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر دوشنبه با حضور میدانی در بخش سنگر، اظهار کرد: بررسی مشکلات بخش‌ها به صورت عملیاتی و میدانی و با حضور تمامی مدیران دستگاه‌های خدمات رسان با هم افزایی و همدلی در دستورکار است.

وی افزود: طبق بررسی‌های یک سال گذشته شرکت آب و فاضلاب در نقاط مورد درخواست برای توسعه شبکه آب به حدود ۱۵ کیلومتر نیازمند لوله گذاری بود که حدود ۶ هزار و ۴۰۰ متر اجرا و مقرر شده که برای باقی مسیرهای موردنظر از اعتبارات عمرانی و جاری آبفا نسبت به اجرای لوله گذاری با اولویت تکمیل شبکه آب در بلوار شهید سلیمانی اقدام شود.

فرماندار شهرستان رشت گفت: در حوزه روستایی شهرستان رشت روستاهای چنچه، گیلاوندان، کیساوندان و تورانسرا از ۴۰ روستای بخش سنگر، فقط این ۴ روستا جزو روستاهای فاقد آب شرب شهرستان هستند که مقرر شده در فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاها با اعتبارات محرومیت‌زدایی (بسیج سازندگی) انجام و این مشکل برای همیشه رفع شود.

عاشوری در خصوص پروژه‌های تقویت و توسعه شبکه برق در بخش سنگر، تصریح کرد: اجرای پروژه ۶۱ کیلومتر تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار، احداث و نصب ۱۷ ترانس جدید و ۳۳ ترانس افزایش قدرت، احداث شبکه ۲۰ کیلو ولت جدید به میزان ۴,۵ کیلومتر و همچنین احداث شبکه فشار ضعیف جدید به میزان ۵,۱ کیلومتر از جمله اقدامات شرکت برق شهرستان در یک‌سال اخیر در این بخش بوده که نقش مهمی در پایداری شبکه، برق رسانی و توسعه خدمات رسانی بهتر به مشترکان بخش سنگر را دارد.

احداث پست برق ۶۳.۲۰ بخش سنگر هم آماده بهره برداری است

وی با بیان اینکه پروژه احداث پست برق ۶۳.۲۰ بخش سنگر هم آماده بهره برداری است و به‌زودی شاهد افتتاح این پروژه ارزشمند در این بخش خواهیم بود، تصریح کرد: در حوزه تأمین آب کشاورزی، به میزان ۱۵ کیلومتر لایروبی انهار در این بخش توسط آب منطقه‌ای صورت گرفته و همچنین تعداد ۴ ایستگاه پمپاژ و ۴ چاه آب کشاورزی تعمیر و در مدار قرار گرفته است و برای پل باز قلعه ملک هم پیمانکار مشخص شده و در حال اجرا می‌باشد.

فرماندار رشت ادامه داد: اگر در حوزه تأمین آب کشاورزی، روستاها دارای مشکل هستند، دهیاران می‌توانند با مراجعه به شرکت آب منطقه‌ای به دنبال پیگیری جهت رفع مشکل باشند؛ در حوزه راهداری، هم از محل اعتبارات ملی و استانی بیش از ۷۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و روستایی آسفالت گردیده همانند روکش کامل محور کوچصفهان به سنگر و محور سراوان به موزه و همچنین دو دستگاه پل خمام رود و سروندان احداث و تعریض شد، همچنین ۶ کیلومتر نیوجرسی گذاری در محور سراوان انجام گرفت.

وی احداث روشنایی تقاطع غیر هم سطح سراوان تا ورودی روستای شهرستان و قسمتی از جاده سنگر به سیاهکل تا محدوده چهار راه باز قلعه را دیگر مهمترین اقدامات انجام گرفته در بخش سنگر دانست و گفت: برای انجام این پروژه‌ها بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و استانی هزینه شده است.

عاشوری با بیان اینکه تا جایی که توان داریم باید مشکلات را حل کنیم، پول و تجهیزات همیشه حلال مشکلات نیست گاهی با تعامل و هماهنگی می‌توان موانع را رفع کرد، گفت: میزان اعتباراتی که برای شهرستان تخصیص می‌یابد بر اساس پروژه‌های نیمه تمام است و در حال حاضر پیمانکاران پروژه انتخاب شدند. تعدادی پروژه قابل بهره‌برداری در حوزه آبرسانی، برق، راه بخش سنگر داریم.

وی با اشاره به اینکه امیدآفرینی در کنار خدمت به مردم مهم‌ترین وظیفه یک مسؤول است، تاکید کرد: تلاش کنیم وفاق و همدلی در جامعه وجود داشته باشد زیر ناامیدی آفت جامعه است با کمک هم بتوانیم شور و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

کد خبر 6105453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha