۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲

عطایی:

باید نگاه علمی به موضوعات محیط زیستی داشته باشیم

باید نگاه علمی به موضوعات محیط زیستی داشته باشیم

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: داشتن آگاهی و دانش نسبت به مشکلات و تهدیدهای زیست محیطی برای حفظ محیط زیست می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت انجام فعالیت‌های محیط زیستی به صورت علمی اشاره کرد و گفت: محیط زیست قاعدتاً بر سلامت همه موجودات و آینده همه افراد جامعه تأثیر می‌گذارد. جهت حفظ این محیط و تلاش برای بهبود شرایط زیست محیطی کشور داشتن آگاهی و دانش نسبت به معضلات و مشکلات و تهدیدهای محیط زیستی می‌تواند بسیار راهگشا باشد خصوصاً اگر آموزش و آگاهی از سنین کودکی آغاز شود چرا که جوانان امروز مدیران و مسؤولین آینده کشور هستند.

وی همچنین به فعالیت جهادی در مناطق اشاره کرد و افزود: جایگاه محیط زیست در فعالیت‌های شهری جایگاهی مؤثر و ضروری است لذا باید در انجام فعالیت‌ها و مأموریت‌های شهری در صحنه باشیم و به صورت جهادی کار کنیم تا بتوانیم بیشترین نتیجه را دریافت کنیم.

عطایی در پایان صحبت‌های خود به اهمیت راه اندازی خانه‌های محیط زیست اشاره کرد و گفت: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه‌گری است که باعث می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش و در نهایت محیط زیست حفظ شود.

کد خبر 6106190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha