۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مدیریت انگیزه نسل‌های آینده توسط مادران صورت می‌پذیرد

مدیریت انگیزه نسل‌های آینده توسط مادران صورت می‌پذیرد

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با تاکید بر اینکه مدیریت انگیزه نسل‌های آینده توسط مادران صورت می‌گیرد گفت: خانواده آباد جامعه آباد می‌سازد و ما باید از خانواده شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر. حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در چهارمین همایش بین‌المللی حوراء انسیه که در محل این سازمان برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای مردم ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره‌ها و قبیله قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید اما گرامی‌ترین انسان به کسی است که با تقواتر باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: انسان وقتی خلق شد باید ارتباطش را با خدا، طبیعت، دیگر موجودات و … مشخص کند. آیات بسیاری در زمینه شناخت پروردگار وجود دارد و این نشان می‌دهد که شناخت پروردگار لازم است. به اساس آیات او مرگ و حیات را خلق کرد و همچنین ملک و ملکوت در دست اوست.

وی با اشاره به اینکه سلول سلول بدن انسان درس خداشناسی است گفت: امروز سازمان اوقاف با دو گروه پزشکی کار می‌کند گروهی که بر روی پیام‌های الکترونیکی سلول‌ها تحقیق می‌کند. هر سلول ما صفحه وجود و خدا شناسی است. گروه دیگر در خصوص درختواره ژنتیک تحقیق می‌کنند. در هر عصری خداشناسی باید بر مبنای همان عصر تعریف شود. قدم اول برای اینکه بگوییم منزلت انسان در نظام خلقت کجا است ابتدا باید منزلت آدمی شناسانده شود. هرچه علم به خدا بیشتر ایمان آدمی قوی‌تر می‌شود.

خاموشی در خصوص تربیت انگیزشی بانوان و نقش جامعه سازی او عنوان کرد: قرآن می‌فرماید حفظ کنید خودتان و خانواده تان را؛ مهمترین فرد در این میدان مادران است. برای اصلاح جامعه نیاز به اصلاح خانواده است. بی‌عفتی کلامی و عملی از خانواده شروع می‌شود، در اینجا نقش مادران بسیار مهم است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: جریان ساخت و ریل گذاری اراده انسان‌ها یک نظام تربیتی ویژه است، قرآن می‌فرماید خودت را مأمور کن با کسانی که صبح و شام خدا را می‌خوانند هم صحبت شو، با کسانی رابطه داشته باش که خدا را می‌خوانند. ریل گذاری تربیت دینی باید بر محور خدا باشد. زنان باید خدا را در زندگی حاکم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت انگیزه نسل‌های آینده توسط مادران صورت می‌گیرد گفت: خانواده آباد جامعه آباد می‌سازد و ما باید از خانواده شروع کنیم. برای خدا شناسی بهتر و خدا باوری قوتری لازم است در مسیر ولایت باشیم.

خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که تقوا پیشه کند حتماً می‌تواند از مشکلات عبور کند سالهاست که می‌خواهند کشور و نظام را نابود کنند اما نتوانستند و این به دلیل تقوای اجتماعی است.

کد خبر 6106214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha