۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد؛

لزوم تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم توسط متولیان فرهنگی

لزوم تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم توسط متولیان فرهنگی

رشت- مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: متولیان فرهنگی باید در تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی بعد از ظهر سه شنبه در همایش ملی تجلیل از امام‌زادگان در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت بزرگداشت مهر و وفای کم نظیر یک خواهر به مقام شامخ و معنوی برادر است.

حجت الاسلام موسوی متقی هدف از بزرگداشت دهه کرامت را ترویج فضائل اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: همه متولیان فرهنگی باید در تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.

وی گسترش فرهنگ ناب اسلامی و مکتب تشیع را از مهمترین برکات حضور امام رضا (ع) در ایران دانست و گفت: توجه ویژه حضرت به رشد علمی مردم و مبارزه به روش‌های مختلف با جهالت‌ها و فرقه گرایی از راه تربیت اندیشمندان و عالمان در گسترش فرهنگ و مبانی تفکرات شیعی نقش برجسته و غیر قابل انکاری داشته است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مطالبی که از مناظرات حضرت امام رضا (ع) منتشر شده نشان می‌دهد، در کنار تشکیل محافل علمی، کلامی و حدیثی، امام رضا (ع) در دفاع از اصول اسلام و فرهنگ اهل بیت و رفع شبهات بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: شیوه خاص امام رضا (ع) در امر به معروف و نهی از منکر و حتی زنده نگه داشتن سنت‌های رسول خدا (ص) و امام علی (ع) حتی در حوزه عبادات، در مبارزه با دستگاه عباسی که غصب خلافت کردند نقش برجسته ای داشته و به تبیین جایگاه شیعه کمک شایانی نموده است.

موسوی متقی، حضور مردم ایران در مناسبت‌های مختلف در طول سال در آستان امامزادگان را نشان ارادت ملت ایران به اهل بیت (ع) خواند و خاطرنشان کرد: امامزادگان پناه ملت ایران و وسیله ارتباط مخلوق با خالق هستند و این مساله در زندگی مؤمنان و فرهنگ توسل مردم ایران به اهل بیت (سلام الله) مشهود است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) خطاب به امیرالمؤمنین که فرمودند، خدای متعال، قبر تو و فرزندانت را بقعه‌ای از بقعه‌های بهشت و آستانه‌ای از آستانه‌های آن قرار داده است و همانا خداوند، دل‌های بندگان نجیب و برگزیده خویش را شیفته شما قرار داده است که در راه زیارت شما خواری و اذیت‌ها را به جان می خرند و قبرهای شما را آباد می‌کنند و بسیار به زیارت آنها می آیند، گفت: داشتن ارادت به فرزندان ائمه باعث افزایش معرفت و ارادت به ائمه هدی خواهد شد و خداوند خیر و برکت را از این طرق و توسلات به زندگی مردم جاری می‌کند.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: خداوند آستان پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین و فرزندانشان را مقدس و رفیع قرار داده است تا ارادتمندان و مؤمنان به عنوان یک نشانه الهی در این اماکن حضور پیدا کنند.

وی گفت: برخلاف تبلیغات مسموم دشمنان و وهابیت، احترام به این اماکن متبرکه و ساخت آستان امامزادگان با اذن خداوند است و این اماکن باید از رفعت مکانی و اعتقادی برخوردار باشند.

حجت الاسلام موسوی متقی با تاکید بر اینکه تکریم امامزادگان نشانه ارادت ملت ایران به اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: نگاهی به سیره امام زادگان که ملهم و متأثر از زندگی ائمه اطهار است بیانگر آن است ظلم ستیزی یکی از مهمترین جلوه‌های زندگی این بزرگواران بوده و مردم ایران هم به تاسی از ائمه اطهار و امامزادگان در برابر ظلم و طاغوت مستکبرین ایستادند تا در دوره کنونی الگوی مردم آزاده جهان از جمله ملت مظلوم فلسطین شده اند.

کد خبر 6106457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      تمام عقاید و رسوم قدیم، بر عجز و نیاز و نادانی بنا شده اند. ما از اسلام جز داستانهای شجاعت امام حسین و مظلومیت علی و لعنت بر قاتلان انها در مراسم شورانگیز عزاداریها چیزی نفهمیدیم اما در مشکلات زندگی همواره از انها کمک خواستیم درحالیکه جز موارد معدود و اتفاقی هیچ حاصلی نداشته و مرید و مدافع شخصیتهایی