۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۰

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

شمارش معکوس برای روز سرنوشت‌ساز/ دوومیدانی به آرامش می‌رسد؟

شمارش معکوس برای روز سرنوشت‌ساز/ دوومیدانی به آرامش می‌رسد؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی در شرایطی ۲۱ خرداد برگزار خواهد شد این فدراسیون در یک سال گذشته روزهای ناآرام و پرحاشیه‌ای را سپری کرده و امیدوار است با انتخاب رییس جدید به آرامش برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، با استعفای هاشم صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی در اردیبهشت ۱۴۰۲ روزهای بلاتکلیفی و پرحاشیه این رشته آغاز شد. این اتفاقات و حواشی‌ نیز در شرایطی خودنمایی می‌کنند که دوومیدانی ایران روزهای حساسی را در پیش رو دارد. ملی پوشان این رشته در حال تلاش هستند تا بتوانند در فرصت اندک باقی مانده با جمع آوری امتیازهای لازم خود را به المپیک پاریس برسانند؛ اما آنچه که این روزها در این رشته المپیکی بیشتر به چشم می‌خورد حاشیه‌های خود خواسته‌ای است که مسوولان فدراسیون هرازچندگاهی برای آن دست و پا می‌کنند.

چرا هیچکس پاسخگو نیست؟

شرایط یک سال گذشته در دوومیدانی به شکلی جلو رفته که گویا خود مسوولان هم به دنبال ضربه زدن به این رشته هستند. یک روز رییس فدراسیون از سمت خود استعفا می‌دهد و روز دیگر ورزشکاران از اعزام به مسابقات مهم به دلیل سهل انگاری فدراسیون نشین‌ها از مسابقات مهم جا می‌ماندند؛ اما در این میان آنچه که جای سوال دارد این است که آیا مسوولی در این ورزش نیست که بخواهد تکلیف این فدراسیون المپیکی را هر چه سریعتر روشن کند و یا برای اتفاق های رخ داده دلیل روشنی داشته باشد.

شمارش معکوس برای روز سرنوشت‌ساز/ دوومیدانی به آرامش می‌رسد؟

التهاب‌های جدید و انتصاب‌های پرتعداد

اگر با نگاهی کارشناسی به عملکرد دوومیدانی در سال گذشته بنگریم سال ۱۴۰۲ یکی از سالهای پر تنش برای این رشته بوده و با نتایجی هم که قهرمانان این رشته در سال قبل از المپیک در رویدادهای رسمی و مهم از جمله بازیهای آسیایی هانگژو رقم زدند نشان داد که عزم مسوولان فدراسیون در این مدت بیشتر روی حاشیه سازی بوده تا برنامه ریزی مناسب برای مدال آوری. دوومیدانی ایران در بازیهای آسیایی هانگژو تنها با ۲ مدال طلا و نقره کسب شده در پرتاب دیسک توسط حسین رسولی و احسان حدادی به کار خود پایان داد تا نگرانی‌ها برای المپیک پاریس آغاز شود و حالا هم که در آستانه شروع المپیک هستیم به جای ایجاد یک فضای امن برای آماده سازی ورزشکاران جهت کسب سهمیه رفته رفته شاهد التهاب‌های جدیدی در این رشته هستیم که جدیدترین آن انتصاب‌های بی شمار و بدون کارشناسی شده در این فدراسیون است.

شمارش معکوس برای روز سرنوشت‌ساز/ دوومیدانی به آرامش می‌رسد؟

نقش وزارت ورزش در آشفته بازار رشته مادر

دوومیدانی ایران هرچند همیشه با حواشی زیاد دست و پنچه نرم کرده اما وزارت ورزش هم در مدت اخیر با بی‌توجهی و عدم برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون آشفته بازاری را به وجود آورد که باعث شد این رشته مهم و المپیکی از مسیر اصلی خود خارج شود.

اگر چه بعد از استعفای رییس فدراسیون؛ دوومیدانی با وجود سرپرست‌های مختلف روزهای خوبی را هم به خود دیده اما بدون شک برخی بی‌نظمی‌ها، رفتارها و انتصاب‌های سلیقه‌ای نیز از سوی همین سرپرست‌ها آنهم در مدت زمان کوتاهی که در این پست‌ها حضور داشتند باعث شده تا اوضاع این روزش حسابی به هم بریزد.

وزارت ورزش در جدیدترین تصمیم خود اعلام کرده در تاریخ ۲۱ خرداد بالاخره مجمع انتخاباتی این فدراسیون را برگزار خواهد کرد. فدراسیون دوومیدانی بی‌شک یکی از مهمترین فدراسیون‌هایی است که برگزاری هر چه سریع‌تر مجمع انتخاباتی‌اش می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی این رشته و ورزشکاران را حل کند.

احسان حدادی، مهدی مبینی، افشین داوری، لطف آبادی، ایرج عرب، مهران تیشه گران، هاشم خزایی، عنایت حسن پور، هاشم صیامی، سید علی کریمی، روح الله عسگری، مصطفی زرین افضل، عباسعلی مدیح و مهدی شریعتی فیض آبادی از جمله نفراتی هستند که به منظور تصدی پست ریاست فدراسیون دوومیدانی در انتخابات نام نویسی کردند. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید آیا با انتخاب رییس جدید این فدراسیون و رهایی از چنگ بلاتکلیفی یک ساله دوومیدانی ایران به آرامش خواهد رسید؟

کد خبر 6107306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha